Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag hade jag Halles gamla ägare på besök. Vi hade det så himla mysigt. Blev en fika vid grillplatsen i solen. Hästarna fick morötter att dela på. ♥️🙌

Det är jag på bilden. Halle är närmast mig och Freja står längre bort.
FB_IMG_1682173546647.jpg
 
Jag lade mig på soffan för att kolla på ett avsnitt av Sov Gott! Jag somnade... 😁 Tydligen somnar jag till andra människors sömnproblem... :D
Bara så att ingen tror att jag gör mig lustig över sömnproblem...jag har en hel del problem med sömnen själv. Men jag kunde inte låta bli att tycka att det var lite humoristiskt att jag slumrade till just detta program... :D
 
Satte igång och rensade lite ur bon; lika bäst att passa på när det var torrt nog att köra ner hästtransporten och nej vi var verkligen inte ensamma på återvinningsstation 😄.
Sen in på ICA- kom ju på att det vore väldigt gott att grilla när det ju är så här varmt och härligt! Blev lite vatten (god smak) och varsin glass också; 25 kr är rätt dyrt för en Solero Exotic tycker jag (eller all glass är galet dyrt nu) men kcalsnål och god! 👍😍. Men alltså vilken skillnad..En stor bytta Rydbergs potatissallad med vitlök för 54 spänn på CG tyckte jag njae men 43 på ICA är klart mer rimligt! 😊.
 
Trött och svrundar dagen efter att ha jobbat några timmar idag igen på jobb 2. Därmed har jag jobbat över 60 h denna vecka. Har jobbat borta mån-fre så blivit långa arbetsdagar när vi ända varit iväg.😅
Nästa inplanerat jobb är på onsdag. Får se hur det blir mån/tis också..
 
Satte igång och rensade lite ur bon; lika bäst att passa på när det var torrt nog att köra ner hästtransporten och nej vi var verkligen inte ensamma på återvinningsstation 😄.
Sen in på ICA- kom ju på att det vore väldigt gott att grilla när det ju är så här varmt och härligt! Blev lite vatten (god smak) och varsin glass också; 25 kr är rätt dyrt för en Solero Exotic tycker jag (eller all glass är galet dyrt nu) men kcalsnål och god! 👍😍. Men alltså vilken skillnad..En stor bytta Rydbergs potatissallad med vitlök för 54 spänn på CG tyckte jag njae men 43 på ICA är klart mer rimligt! 😊.
Usch, ja. Varje gång jag ser vad glassarna som säljs per styck kostar så går jag tillbaka ner i affären och köper ett större glasspaket...
 
Har ÄNTLIGEN tagit tag i en megastor surdeg... Skåpet som skulle stå under tvättstället har stått under-framför i flera veckor nu.... Men idag så! Ska dock säga att någon vidare spatiell förmåga det har jag INTE och jag lyckades klanta mig två gånger och göra felaktiga hål till tvättställsavloppet. Men tanken är att förvara handdukar där, och de döljer mina klantigheter hur fint som helst.... :D
 
Tillbringat hela dagen med ett evenemang på bygdegården.

Nu är jag trött och matt, ska koka te att avsluta middagen med. Jag hade gjort kycklinggryta åt artisten och mitt föreningsfolk. Överskottet fick bli middag.
(uppfunnit receptet själv och det är så GOTT )

Kommer att somna ovaggad..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 024
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 048
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
717
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp