Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helg, hepp!
IMG_1484.jpeg
 
Måste säga att körprovsledaren var väldigt snäll dock! Jag hade kollat med trafikverket innan så att de skulle ha bokat tolk men på något vis så blev det något tokigt och ingen tolk blev bokad. Men tur nog så hör jag tillräckligt bra för att kunna samtala någorlunda när vi står stilla och de var beredda med skyltar att skriva ortsnamn etc på.
Så hen var väldigt snäll och pekade ordentligt så att jag skulle höra ordentligt vart vi skulle. Typ mera schysst än min körlärare! :rofl:
Grattis! Minns känslan!
Får jag vilket språk du talar?
 
Mått riktigt uselt idag med, så blev hemma från jobbet. Min fina mamma kom ned idag, hon är guld värd. Även om vi ytterst sällan pratar om det jag mår dåligt av så hjälper det att hon finns i närheten.
Så nu på eftermiddagen tog vi en timmes promenad i ett naturområde, sol och var så varmt att vi kunde gå i t-shirt.
Det gjorde mig bättre till mods.
 
Efter tandis blev det handling på Ica på vägen hem; skönt att ha det gjort innan fredagsrusningen i eftermiddag 😄. Eftersom jag ju inte skulle äta på en lång stund efter undersökningen, pållan skulle få vilodag och jag ska tillbaka och kvällsfodra så åkte jag förbi stallet också och fixade boxen 😊. Kalasbra med kyl och frys i stallet så såna varor kunde vara där då det ju är varmt nu 👍.
 
Mitt stackars gos, när jag kom hem så hittade jag ingen Megara. Letade och letade och prasslade med Dreamies påse. Men ingenting, började till slut få lite panik att jag släppt ut henne. Gick tom ut i trapphuset (vilket var helt löjligt jag vet). Till slut kom jag på att öppna dörren till linneskåpet och därinne låg en liten katt och jamade. Hon var sur så jag mutade med lite Dreamies.
 
Loggade in på H-ppy p-nc-ke efter mer än 10(!) års frånvaro och möttes av tre videoklipp som startade samtidigt. Alltså varför?
Uppdaterade min profil men ångrade mig och tog bort den. Går inte att byta användarnamn och vill inte ha det gamla. få se om jag orkar göra ett nytt konto. Sidan verkar skräpig, det kom upp info på engelska där jag skulle godkänna/neka vilka data de får använda i marknadsföring eftersom jag tydligen bor i USA(?)

Ser på Efter Fem och är ganska rastlös och stressad, liksom ångest i kroppen. :(
 
Åker kollektivt för första gången på länge (inom kommunen). Enkel biljett 70 kronor, nästan 10 kronor mer än sist. Men det blir en skön kvällspromenad de sista sex kilometrarna hem efter hållplatsen! Soligt!

(Snäppet billigare att ta bilen ensam de 3 milen även om man räknar hyfsat hög milkostnad utöver de 0,5 liter diesel som går åt per mil och då kommer man också hela vägen hem utan timmespromenaden…)
 
Senast ändrad:
Sisådär - jag har i alla fall BÖRJAT skriva, och det är väl ofta den viktigaste tröskeln att ta sig över... :) ? Ett par hundra ord, bara på en liten inledning och de två titlarna. Två saker som ska diskuteras, teorier kring språkutveckling och också metoder som man kan ta till för att stötta utvecklingen. Väldigt intressant - och jag har redan hittat massor matnyttigt att ta med mig till jobbet :) !

Nu ska jag slötitta på Masked Singer medan jag dricker mintchokladte och äter chips... :)
 
Var förbi hovis stall efter jobbet, sjukt mysigt ställe. Jag vill också ha ett sånt stall… Men hon ska flytta, så kanske kan jag hyra stallet istället. Det skulle bli lite mer jobb än nuvarande stall, men mindre ångest över hur hästarna mår. Tyvärr också sämre träningsmöjligheter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 026
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 048
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
717
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp