Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förlåt min skratt-gubbe, men du gjorde just min dagHar efter mycket om och men fått in en kaka i ugnen, men jag vill helst ta ut den och sleva i mig smeten!
Först har tydligen min hushållsassistent lagt av, sen är vågen död så jag slår upp på nätet hur mycket mjöl och socker väger, sen när jag vispat ägg och socker och ska ta mjölet råkar jag ta dubbla mängden istället. Nåja, hundarna såg inte så ledsna ut när jag slängde ut degen.
Började om och minskade på mjölet den här gången. Började vispa med stavmixern och inser helt plötsligt att det är smartare att röra ner mjölet istället för att ha det överallt i köket och på mig. Allt frid och fröjd. Så ska jag hälla ner smör och vatten och får ju naturligtvis för mig att jag ska vispa samtidigt. Dum idé, mycket dum. Rör ner det innan jag vispar lite till och häller sen ner det i kakformen, ställer in i ugnen och glömmer ställa timern, men jag har ett hum om när så jag får helt enkelt titta till den medan den gräddas.
I morgon är en ny dag, ska köpa en elvisp.
Det känns som nått jag skulle kunna göra.Har efter mycket om och men fått in en kaka i ugnen, men jag vill helst ta ut den och sleva i mig smeten!
Först har tydligen min hushållsassistent lagt av, sen är vågen död så jag slår upp på nätet hur mycket mjöl och socker väger, sen när jag vispat ägg och socker och ska ta mjölet råkar jag ta dubbla mängden istället. Nåja, hundarna såg inte så ledsna ut när jag slängde ut degen.
Började om och minskade på mjölet den här gången. Började vispa med stavmixern och inser helt plötsligt att det är smartare att röra ner mjölet istället för att ha det överallt i köket och på mig. Allt frid och fröjd. Så ska jag hälla ner smör och vatten och får ju naturligtvis för mig att jag ska vispa samtidigt. Dum idé, mycket dum. Rör ner det innan jag vispar lite till och häller sen ner det i kakformen, ställer in i ugnen och glömmer ställa timern, men jag har ett hum om när så jag får helt enkelt titta till den medan den gräddas.
I morgon är en ny dag, ska köpa en elvisp.
Lövbiffspasta, torsk i ugn, ostschnitzel å pasta, grön ärtsoppa med pepparotsgräddfil och pannkakor. Tacos i helgen, fredag inte bestämt ännuSkriver mat och handlingslista för veckan. Går sådär att komma på något dock. Vad ska ni äta den här veckan?
Åh torsk! Gud så gott Synd bara att fisken är så dyr, ska vi köpa så det räcker till hela familjen så blir det svindyrtLövbiffspasta, torsk i ugn, ostschnitzel å pasta, grön ärtsoppa med pepparotsgräddfil och pannkakor. Tacos i helgen, fredag inte bestämt ännu
Förstår det, vi är "bara" två och ja det är galet dyrt, skitdåligt.Åh torsk! Gud så gott Synd bara att fisken är så dyr, ska vi köpa så det räcker till hela familjen så blir det svindyrt
Vi är 7 om alla är hemma. Vilket iof aldrig händer men däremot har min äldsta ofta sin flickvän med sig hem, så vi är alla fall minst 5.Förstår det, vi är "bara" två och ja det är galet dyrt, skitdåligt.
Det förstår jagVi är 7 om alla är hemma. Vilket iof aldrig händer men däremot har min äldsta ofta sin flickvän med sig hem, så vi är alla fall minst 5.