Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog med våra besökare till, för oss, nytt ställe att knata med hundarna på. Så fint!
C949A234-934E-4C23-8EA3-7D135C0EBD44.jpeg
 
Har efter mycket om och men fått in en kaka i ugnen, men jag vill helst ta ut den och sleva i mig smeten! :arghh:

Först har tydligen min hushållsassistent lagt av, sen är vågen död så jag slår upp på nätet hur mycket mjöl och socker väger, sen när jag vispat ägg och socker och ska ta mjölet råkar jag ta dubbla mängden istället. 😅 Nåja, hundarna såg inte så ledsna ut när jag slängde ut degen.

Började om och minskade på mjölet den här gången. Började vispa med stavmixern och inser helt plötsligt att det är smartare att röra ner mjölet istället för att ha det överallt i köket och på mig. Allt frid och fröjd. Så ska jag hälla ner smör och vatten och får ju naturligtvis för mig att jag ska vispa samtidigt. Dum idé, mycket dum. Rör ner det innan jag vispar lite till och häller sen ner det i kakformen, ställer in i ugnen och glömmer ställa timern, men jag har ett hum om när så jag får helt enkelt titta till den medan den gräddas.

I morgon är en ny dag, ska köpa en elvisp. :cautious:
 
Har efter mycket om och men fått in en kaka i ugnen, men jag vill helst ta ut den och sleva i mig smeten! :arghh:

Först har tydligen min hushållsassistent lagt av, sen är vågen död så jag slår upp på nätet hur mycket mjöl och socker väger, sen när jag vispat ägg och socker och ska ta mjölet råkar jag ta dubbla mängden istället. 😅 Nåja, hundarna såg inte så ledsna ut när jag slängde ut degen.

Började om och minskade på mjölet den här gången. Började vispa med stavmixern och inser helt plötsligt att det är smartare att röra ner mjölet istället för att ha det överallt i köket och på mig. Allt frid och fröjd. Så ska jag hälla ner smör och vatten och får ju naturligtvis för mig att jag ska vispa samtidigt. Dum idé, mycket dum. Rör ner det innan jag vispar lite till och häller sen ner det i kakformen, ställer in i ugnen och glömmer ställa timern, men jag har ett hum om när så jag får helt enkelt titta till den medan den gräddas.

I morgon är en ny dag, ska köpa en elvisp. :cautious:
Förlåt min skratt-gubbe, men du gjorde just min dag :heart
 
Har efter mycket om och men fått in en kaka i ugnen, men jag vill helst ta ut den och sleva i mig smeten! :arghh:

Först har tydligen min hushållsassistent lagt av, sen är vågen död så jag slår upp på nätet hur mycket mjöl och socker väger, sen när jag vispat ägg och socker och ska ta mjölet råkar jag ta dubbla mängden istället. 😅 Nåja, hundarna såg inte så ledsna ut när jag slängde ut degen.

Började om och minskade på mjölet den här gången. Började vispa med stavmixern och inser helt plötsligt att det är smartare att röra ner mjölet istället för att ha det överallt i köket och på mig. Allt frid och fröjd. Så ska jag hälla ner smör och vatten och får ju naturligtvis för mig att jag ska vispa samtidigt. Dum idé, mycket dum. Rör ner det innan jag vispar lite till och häller sen ner det i kakformen, ställer in i ugnen och glömmer ställa timern, men jag har ett hum om när så jag får helt enkelt titta till den medan den gräddas.

I morgon är en ny dag, ska köpa en elvisp. :cautious:
Det känns som nått jag skulle kunna göra.

Mvh gjorde morotskaka och funderar på varför jag har massa rivna morötter i en skål på bänken. De var inte i kakan iaf :cautious:
 
Köpt en stringhylla med arbetsskiva på blocket. Haft det på bevakning länge så haft bra koll på prisläget och hur snabbt det går, och idag var det en som la ut exakt den kombinationen och färgen jag var ute efter för bra pris! Bara att slå till och åka iväg och hämta på direkten.
 
Precis gjort lite mat. Så har endel över att lägga i frysen. Hoppas jag får plats med det. Kylskåpsrensning iom att jag blir borta nästa vecka. 😅
Ny tittar jag på sista Harry Potter som precis började på tvn. Har ju lyckats se nästan alla filmer denna vecka så varför inte den sista också nu när jag kommer ihåg 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 026
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 048
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
717
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp