Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är det i stort sett klart. Sände en näraboende spejare att titta på hundarna. Den jag var intresserad av avfärdades som inget för mig. Till slut landade det i en annan hane, som jag nu tingat.

Nu ska allt funka med resor, avtal och annat. Ack mina nerver :D
Men efter att jag nu tingat och kommit överens så är det nästan, nästan säkert att det hamnar en vovve hos mig.:nailbiting:
Härligt :love:
 
Bra dag... :) Överlag ett bra påsklov. Jag har gjort PRECIS det jag "planerade" (dvs näst intill ingenting...:D). Har promenerat nästan dagligen, vilket var ett av mina "mål". Frisk luft och rörelse i skogen är underskattat ibland :) ! Sedan har jag läst, skrivit och funderat i lagom doser. Hann med en liten café- och loppisrunda med mamma också :) !
 
Ska packa ned mat i lådor, vattna blommor och sen titta över och packa ihop det sista inför veckans resa. 😅
Sen när jag gjort det ska jag försöka sova. Upp tidigt imorgon.:sleep:
 
Ligger i sängen. Ska försöka somna tidigt ikväll. Imorgon börjar 3 veckor heltidsjobb, 8-17. Jag har inte jobbat sådana tider typ någonsin. När jag väl jobbat heltid så har jag börjat betydligt tidigare. Ser inte fram emot de här arbetstiderna men tröstar mig med att det bara är 3 veckor, och själva jobbet i sig gillar jag. Det ska nog gå att överleva på något vis. Men, det blir upp tidigt som f*n för att hinna ta hand om hundarna innan jobbet och så. Får se om det går att sova tillräckligt många timmar per natt med det här schemat... Nåja... Ska försöka fokusera på det positiva.
 
Nu kan väl ändå inte våren ändra sig!

Såg en stilig and flyta omkring och putsa sig.i bäcken vid uthuset. De brukar häcka ca 100 m uppströms. Svanarna har inflygningsrutt över tomten bort till sjön. Så jag hör och ser sträck dagligen. Eftersom de snart ska landa så flyger de lågt och ibland hör jag vingarna susa. Det är mäktigt att se många hundra vila på vattnet i viken.

I gräsmattan har krokus, vårstjärna, porslinshyacint och scilla börjat blomma. Under eken blommar blåsippor.
 
Dags att sova. Tre arbetsveckor till semestern… Jag gillar mitt jobb, men jag gillar ännu mer att vara ledig.

Pratat i telefon med fysioterapeuten för att stämma av fortsatt jobb med ponnyn. Fick ok på att släppa kravet på lugnt tempo i vagn (tack!) mot att vi endast kör en gång/vecka och resterande 2 pass jobbar muskelbyggande. Blir en glad ponny misstänker jag. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 026
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 048
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
717
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Tvättstugedrama
  • Redigera video

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp