Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Småler idag igen. Red en längre skritt tur idag. Vi red till ett helt nytt ställe där Halle aldrig varit förut. På vägen dit så red vi igenom några gårdar och det var lite Bullerbyn stuk på det. Halle hade fullt upp med att titta på allt att han missade gubben som solade i sin trädgård. Han fick en hjärtattack en halv sekund innan han såg vad det var. Sen gick han glatt vidare. 😂

Kort sagt sitter här och småler för han är knappt 4 år. Alltså hur kan han ta allt med ro??? Helt underbart! 🥳🤌

Imorgon och på onsdag jobbar jag sen slutar jag mitt nuvarande jobb. Så skönt så jag sitter faktiskt och småler över det också 😌
Vilken stabil unghäst du har! Min var också sådan när jag köpte henne knappt 4 år och trots att jag var så noggrann att följa unghästregeln och absolut inte motionerade henne mer än en halvtimme/pass när hon var knappt 4 och ökade långsamt när hon växte till och tog det varligt med inkörningen så var det många gånger jag undrade om hon verkligen kunde vara så stabil unghäst så jag inget skulle förstöra med att gå för fort fram. Helt fantastisk ung individ jag köpte och det verkar du med ha hittat 🥰.
 
Vilket härligt väder även idag! Njöt av en knapp halvtimmes ridtur och pållan var piggelin på att komma ut; travade iväg medan jag satte mig tillrätta😅, härliga häst 🥰. Ute på asfalten kom det både cyklister och en mc som pållan bara nyfiket spanade in 😊. Fjordtjejen verkade först inte riktigt vilja skritta hemåt redan men efter en liten galopp på grusvägen verkade hon mer nöjd med rask skritt hemåt 😍 och nu får baske mig våren vara här för nu var det dags att gå från fyrbroddad runt om till obroddad 😊.
Hemma igen kan jag konstatera att jag håller med älsklingen om köpstopp på godis igen eftersom vi fått så pass mycket i påsk 😄. Avslutade påskhelgen med ett bad med mitt röda öga; fick in en hösticka jag fick ut men tydligen satt en kvar i ögonvrån i några timmar så gissa hur nöjt ögat är nu 😏 och badet så hett att svetten rann, jaja himla skönt till en början iaf! 😍.

Har verkligen haft en helt underbar påskhelg fastän den inte blev riktigt som planerat ❤.
 
I sängs. Tror jag packat ned allt jag behöver. Och lite till.😅
Gör nog en liten ompackning imorgon bitti innan jag åker efter att ha kollat igen på hur vädret tänkt vara dit jag ska. Plockar bort vinterjackan och kör nog lager på lager istället ifall det skulle behövas. Jackan är ju så fluffig och tar extra plats. Mycket lättare att packa på sommarn...

Nu ska jag bara vänta in lite uppdateringar på mobilen så ska jag försöka sova sen. Klockan ringer 05.30. :sleep: Då har jag lite tid att snooza på och packa om lite till...
 
Vilken stabil unghäst du har! Min var också sådan när jag köpte henne knappt 4 år och trots att jag var så noggrann att följa unghästregeln och absolut inte motionerade henne mer än en halvtimme/pass när hon var knappt 4 och ökade långsamt när hon växte till och tog det varligt med inkörningen så var det många gånger jag undrade om hon verkligen kunde vara så stabil unghäst så jag inget skulle förstöra med att gå för fort fram. Helt fantastisk ung individ jag köpte och det verkar du med ha hittat 🥰.

Det är många gånger som jag undrar om han verkligen bara är 4 eftersom han är så cool och lär sig så snabbt. 😍 Vi kör längre turer ute mest i skritt och korta travsträckor men endast 20 min max på banan. Å max 4 dagar per vecka kör vi aktiv träning dvs från marken och på ryggen etc. Det behöver inte alltid innebär att vi gör saker kroppsmässigt utan kan vara hjärngympa också. Man kan ju hitta på så mycket de små rackarna 🙈 (jag är dock rädd att göra fel men försöker att tänka på att hittils verkar jag ha gjort rätt eller så är han väldigt förlåtande 🤨)

Helt fantastiskt att du också haft en stabil unghäst🥰 det är roligt när fler har liknande upplevelser. Har du lagt upp en bild på henne i nån tråd så man får kika på hur hon ser ut? 😍
 
Somnar nästan alltid tidigt men igår var jag inte det minsta trött så det blev fem och en halv timme sömn mot mina vanliga 7-8.
Inte trött nu men risken är väl att jag hinner bli.
Varit ute på joggingrundan. Soffan och kaffe fram till att jobbet börjar klockan 8.
Vi har lovskola den här veckan. Men den är bara mellan 9:30-13:30.
8641206B-5D77-499E-99CE-48877186E180.jpeg
 
Vaknade onödigt tidigt och kunde inte somna om :meh: så det har varit en ovanligt långsam morgon här med dusch (duschar i princip aldrig, någonsin, ever på morgonen), hundpromenad och sen fick de frukost som vanligt.
Sippade te och fixade mig själv till mänsklig för länge sen = soffhänger och tar det lugnt i väntan på att rulla iväg till jobbet.
 
Dök upp ett inlägg på FB där någon hade problem med att en hund är dåligt. Personen hade tom blandat i hundkött i maten men hjälpte inte. Jag kände mig något besviken att ingen kommenterade hundköttet och att det kanske var därför hunden inte ville äta...😅

Nu ska jag göra en sista koll härhemma och sen åka till jobbet.
 
Det är många gånger som jag undrar om han verkligen bara är 4 eftersom han är så cool och lär sig så snabbt. 😍 Vi kör längre turer ute mest i skritt och korta travsträckor men endast 20 min max på banan. Å max 4 dagar per vecka kör vi aktiv träning dvs från marken och på ryggen etc. Det behöver inte alltid innebär att vi gör saker kroppsmässigt utan kan vara hjärngympa också. Man kan ju hitta på så mycket de små rackarna 🙈 (jag är dock rädd att göra fel men försöker att tänka på att hittils verkar jag ha gjort rätt eller så är han väldigt förlåtande 🤨)

Helt fantastiskt att du också haft en stabil unghäst🥰 det är roligt när fler har liknande upplevelser. Har du lagt upp en bild på henne i nån tråd så man får kika på hur hon ser ut? 😍
Klokt upplägg :). Där jag stod förut så tyckte gårdsägaren att äääääsch skit i unghästregeln och var ute i timmar och rid! Eh verkligen inte, min häst ska hålla länge är min förhoppning och som sagt, man vill ju inte förstöra deras stabila psyke på något vis.

Jag brukar väldigt sällan lägga ut bilder men här är från lite tidigare i vår ❤️.
 

Bifogade filer

  • FB_IMG_1680109268681.jpg
    FB_IMG_1680109268681.jpg
    354,1 KB · Visningar: 62
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 026
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 048
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
717
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Tvättstugedrama
  • Redigera video

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp