Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Härligt väder idag med.
Måste byta däck. Vill göra klart i trädgården. Får väl se vad vi gör när och hur. Någon sa att det skulle komma ner snö imorgon. Det lär inte bli mycket men ändå. Inte mer snö nu!
Sambon yttrade sig i lördags att vi kanske skulle byta på MIN bil. Aka han skulle byta på MIN bil... det blev inte så då nån dag i veckan när jag är bättre..
 
Mina föräldrar (50-talister) från trestadsområdet i Västra Götaland äter "middag" någon gång mellan 12-14, sen är det kvällsmat runt 18
Jag är också från ungefär samma trakter och för mig är middag också egentligen vid 12-14 och sen kvällsmat, även om jag nog numera oftast säger lunch. Min upplevelse är nog att allt fler gått över till att säga lunch, inte minst bland de yngre generationerna.
 
Jag är också från ungefär samma trakter och för mig är middag också egentligen vid 12-14 och sen kvällsmat, även om jag nog numera oftast säger lunch. Min upplevelse är nog att allt fler gått över till att säga lunch, inte minst bland de yngre generationerna.
Jag är från småland och vi säger alltid middag kl 12-14.
Var tvungen att börja säga lunch när jag flyttade till Stockholm för de fattade inte..
 
Mina föräldrar (50-talister) från trestadsområdet i Västra Götaland äter "middag" någon gång mellan 12-14, sen är det kvällsmat runt 18
Och jag som är född och uppväxt där, med en förälder i samma åldersspann uppväxt på samma ställe, äter lunch vid den tiden och middag på kvällen. Så kul ändå att det är så olika? Jag tror inte jag har hört någon säga middag om måltiden mitt på dagen.
 
Letar runt efter en ny budget app. Jag har använt Nordea Wallet eftersom Nordea kortet är det som används till alla vardagsutgifter. Men nu stängs det ner from juni så måste hitta ett annat där jag enkelt kan se vad jag handlat, och hur mycket mat och andra kategorier av utgifter och också kunna jämföra från månad till månad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 024
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 048
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
717
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp