Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kört ponnyn i sommarhagen. Hon tyckte det var så roligt, spetsade öron och ivrig skritt. Tänkte trava lite på slutet, men så fort jag gav kommando fullkomligt exploderade hon i galopp med diverse krumsprång. Det finns tydligen en del överskottsenergi i henne. ;)

Nu äter jag äntligen påsktårta. Lite förvirrad över vart all ledighet tog vägen? Imorgon är det ridtur för att kolla in alla stigar och sen massage och så poff var det vardag?
 
Försöker äta kycklingsoppa men har ingen aptit. Mutar mig med god getost men det funkar sådär. Planerar tidig kväll.

Katten har varit megagosig hela dagen och gillade verkligen dokumentären De legendariska pumorna. 😻 Det kan vara så att jag kollade mer på henne än på pumorna. :heart
 
Varit och hälsat på min kompis med familj i Småland fredag-söndag. Så härligt att träffa dem, mysa med min guddotter, ta hand om hästarna och hjälpa till med lite småfix 😍
Hade satt en påminnelse till mig själv att inte kolla sociala medier hela dagen, för att inte spoila hoppningen, men då tvn stod på på morgonen hörde jag det ändå trots att jag lämnade rummet för säkerhets skull 🙈 Kollar igenom sändningarna ändå nu dock 🥳
 
Jag har precis beställt sommardäck, billiga för att vara kompletta med bra mönsterdjup men ack vad det tog hårt på mitt sparkontot. Med tanke på att jag återigen ska vabba för vattkoppor så blir inte lönen något att hurra över heller. Det går bra nu sjunger Petter ironiskt och jag är helt enig :rofl:
 
Till slut fick jag ge vika för nyare teknik. Tjock-tvn i sovrummet sa upp sig. Tur att pappa är min motsats och älskar teknik och köper och lagar tv-ar så att han får över.😂
C244C8BF-95E0-4D18-B155-056BD326FF76.jpeg
 
Blir knäpp. Fick häromdagen frågan om jag vill komma och äta middag på söndag. Jag tackade ja. Eftersom det var frågan om middag så har jag nu planerat annat för dagen fram till ungefärlig middagstid. Nu fick jag veta att personen tydligen tänkt sig lunch och inte middag :grin: Skippar nog att äta med andra. Det är ändå bara bökigt.
I vissa delar av landet äter man middag mitt på dagen. Jag hävdar att det är rätt; mi(d)tt-dag. Förmiddag inträffar före middag, eftermiddag efter middag. Sova middag gör man på dagen.
Min make kommer från en del av landet där man precis som du äter middag på kvällen. Som kompromiss äter vi aldrig middag, vi äter lunch och kvällsmat. Annars blir alla förvirrade.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 024
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 048
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
717
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp