Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Njuter av att det för första gången på länge är lite renstädat hemma. Väntar på att syster kommer om en halvtimme och borrar. Älskar att ha en syster som är bra på sådant.

Eftersom hon jobbar med det hon jobbar med och har en akademisk bakgrund så blir folk ibland förvånade. Hon är inte den personen dom tror är bra på sådant. En hel del fördomar.

Varit ute på långpromenad med hundarna, tänt grillen och kryddat köttet så länge medan glöden blir klar. Blir grillad entrecôte med grillad sparris och grillade tomater. :d
Hönsen fick två övermogna bananer, mat och rent vatten, hittade 8 nya ägg sedan igår varav hundarna fick två var och jag fyra. Ska försöka mig på att baka mormors sockerkaka senare idag. :)

Sådär, nu är hyllan uppskruvad, extremt imponerad av syster som fixar allt sånt där med naturlig färdighet (inte för att hon är kvinna) eftersom jag är så evinnerligt usel på allt sånt.

Fortfarande lite sur att någon av mina hyresgäster tog med sig min gamla hatthylla. Nåja, slutet gott, allting gott. Vi skruvade fast den jäms med ena väggen inte mittpå eftersom vi var lite oroliga för el ledningar. Men det blev bra.

Varit ute på långpromenad med hundarna, tänt grillen och kryddat köttet så länge medan glöden blir klar. Blir grillad entrecôte med grillad sparris och grillade tomater. :d
Hönsen fick två övermogna bananer, mat och rent vatten, hittade 8 nya ägg sedan igår varav hundarna fick två var och jag fyra. Ska försöka mig på att baka mormors sockerkaka senare idag. :)

Förhoppningsvis fick även katterna något gott? Dock inga köttnät. :angel:

Vaken men hostar ihjal mig. :cautious: Jag ar trott pa att vara forkyld 🤧 nu, mitt pink eye har gatt over med droppar, men hostan och snuvan haller i sig. I gar fick jag antibiotika sa nu hoppas jag att det ger sig snart.
Jag skulle verkligen behova en dag eller tva att utratta saker som ligger efter.

Vi roar oss med någon slags karaoke-tävling. Det går bra för mig :D
20230409_174524.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
83 84 85
Svar
1 689
· Visningar
45 690
Senast: Rosett
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
856
Senast: Blyger
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 139
Senast: Palermo
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka