Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Njuter av att det för första gången på länge är lite renstädat hemma. Väntar på att syster kommer om en halvtimme och borrar. Älskar att ha en syster som är bra på sådant.

Eftersom hon jobbar med det hon jobbar med och har en akademisk bakgrund så blir folk ibland förvånade. Hon är inte den personen dom tror är bra på sådant. En hel del fördomar.
 
Varit ute på långpromenad med hundarna, tänt grillen och kryddat köttet så länge medan glöden blir klar. Blir grillad entrecôte med grillad sparris och grillade tomater. :d
Hönsen fick två övermogna bananer, mat och rent vatten, hittade 8 nya ägg sedan igår varav hundarna fick två var och jag fyra. Ska försöka mig på att baka mormors sockerkaka senare idag. :)
 
Sådär, nu är hyllan uppskruvad, extremt imponerad av syster som fixar allt sånt där med naturlig färdighet (inte för att hon är kvinna) eftersom jag är så evinnerligt usel på allt sånt.

Fortfarande lite sur att någon av mina hyresgäster tog med sig min gamla hatthylla. Nåja, slutet gott, allting gott. Vi skruvade fast den jäms med ena väggen inte mittpå eftersom vi var lite oroliga för el ledningar. Men det blev bra.
 
Varit ute på långpromenad med hundarna, tänt grillen och kryddat köttet så länge medan glöden blir klar. Blir grillad entrecôte med grillad sparris och grillade tomater. :d
Hönsen fick två övermogna bananer, mat och rent vatten, hittade 8 nya ägg sedan igår varav hundarna fick två var och jag fyra. Ska försöka mig på att baka mormors sockerkaka senare idag. :)

Förhoppningsvis fick även katterna något gott? Dock inga köttnät. :angel:
 
Vaken men hostar ihjal mig. :cautious: Jag ar trott pa att vara forkyld 🤧 nu, mitt pink eye har gatt over med droppar, men hostan och snuvan haller i sig. I gar fick jag antibiotika sa nu hoppas jag att det ger sig snart.
Jag skulle verkligen behova en dag eller tva att utratta saker som ligger efter.
 
Vi roar oss med någon slags karaoke-tävling. Det går bra för mig :D
20230409_174524.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 024
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 047
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
717
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp