Igår tillbringades dagen hemma under filt i soffan megasjuk. Idag känner jag mig som en människa igen och är på jobbet.
Blir en bra dag detta
Blir en bra dag detta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är det som gör att partnern inte trivs? Jag höll på att bli galen i vårt förra boende och vi flyttade 3 km och jag vill aldrig lämna huset känns det som. Det var känsligt i vårt fall eftersom min partners föräldrar hade byggt vårt gamla hus, men det blev ohållbart.Har en existensiell svacka. Min partner trivs inte helt där vi bor och vill flytta, medan jag trivs fantastiskt och aldrig vill flytta mer. Önskemålet är flytt till uppväxttrakterna vilket oundvikligen skulle betyda dyrare boende, sämre ekonomisk trygghet, byte av jobb för mig, byte av umgänge, social kontext, boendemiljö och typ allt.
Det är klart jag kan göra det. Men jag lär bli en bitter jävel.
Att det är för långt från dennes föräldrar - som är de enda som har möjlighet att avlasta oss med barnen. Så det är inte bara emotionellt, men det är samtidigt en väldigt genomgripande förändring och inget som sker på en vecka... eller månad... utan åtminstone ett år, kanske mer. Det är 15 mil dit och alla potentiella destinationer kortare än så är uteslutna av kostnadsskäl, det är en region med avsevärt högre bostadspriser mellan oss och dem.Vad är det som gör att partnern inte trivs? Jag höll på att bli galen i vårt förra boende och vi flyttade 3 km och jag vill aldrig lämna huset känns det som. Det var känsligt i vårt fall eftersom min partners föräldrar hade byggt vårt gamla hus, men det blev ohållbart.
Radar i nödfall?Ringde och påminde Nomor - som inte hittade mitt ärende.
Men det var en central kundservice så de skulle kontakta lokalkontoret och jag skulle få återkoppling.
Liiite panik. Släkting flyttar in imorgon och det går inte att komma in i huset.
Vi hade i och för sig väldigt lite hjälp med avlastning men om det är enda anledningen till att flytta så skulle jag titta på andra lösningar.Att det är för långt från dennes föräldrar - som är de enda som har möjlighet att avlasta oss med barnen. Så det är inte bara emotionellt, men det är samtidigt en väldigt genomgripande förändring och inget som sker på en vecka... eller månad... utan åtminstone ett år, kanske mer. Det är 15 mil dit och alla potentiella destinationer kortare än så är uteslutna av kostnadsskäl, det är en region med avsevärt högre bostadspriser mellan oss och dem.