Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknat och längtar efter kaffet.
Lönen har trillat in och det känns lika tillfredsställande varje gång. Räkningar dragna, pengar in på mitt sparkonto och en liten peng till syskonbarnets fonder som jag har som hon ska få om ngt/ngr år.

Idag är det regnigt. Tråkigt men kroppen behöver vila från solen.
 
Inspekterade trädgårdslandet när jag kissade hund imorse.

Inatt har ett rådjur varit extremt upprört och skällt, upprepat och länge.
Rådjuren har börjat skatta landet på godsaker. Bland annat mina Saxboärtor som de/den toppat. Igår kväll la jag duk över ärtorna och en gammal gardin täckte mangold och betor.

Skällandet kan eventuellt varit ilska över att buffèn var oåtkomlig. Hehehe...:devil:
 
Har en existensiell svacka. Min partner trivs inte helt där vi bor och vill flytta, medan jag trivs fantastiskt och aldrig vill flytta mer. Önskemålet är flytt till uppväxttrakterna vilket oundvikligen skulle betyda dyrare boende, sämre ekonomisk trygghet, byte av jobb för mig, byte av umgänge, social kontext, boendemiljö och typ allt.

Det är klart jag kan göra det. Men jag lär bli en bitter jävel.
 
Har en existensiell svacka. Min partner trivs inte helt där vi bor och vill flytta, medan jag trivs fantastiskt och aldrig vill flytta mer. Önskemålet är flytt till uppväxttrakterna vilket oundvikligen skulle betyda dyrare boende, sämre ekonomisk trygghet, byte av jobb för mig, byte av umgänge, social kontext, boendemiljö och typ allt.

Det är klart jag kan göra det. Men jag lär bli en bitter jävel.
Vad är det som gör att partnern inte trivs? Jag höll på att bli galen i vårt förra boende och vi flyttade 3 km och jag vill aldrig lämna huset känns det som. ;) Det var känsligt i vårt fall eftersom min partners föräldrar hade byggt vårt gamla hus, men det blev ohållbart.
 
Får min årliga behandling på sjukhuset.
20230627_085003.jpg
 
Vad är det som gör att partnern inte trivs? Jag höll på att bli galen i vårt förra boende och vi flyttade 3 km och jag vill aldrig lämna huset känns det som. ;) Det var känsligt i vårt fall eftersom min partners föräldrar hade byggt vårt gamla hus, men det blev ohållbart.
Att det är för långt från dennes föräldrar - som är de enda som har möjlighet att avlasta oss med barnen. Så det är inte bara emotionellt, men det är samtidigt en väldigt genomgripande förändring och inget som sker på en vecka... eller månad... utan åtminstone ett år, kanske mer. Det är 15 mil dit och alla potentiella destinationer kortare än så är uteslutna av kostnadsskäl, det är en region med avsevärt högre bostadspriser mellan oss och dem.
 
Att det är för långt från dennes föräldrar - som är de enda som har möjlighet att avlasta oss med barnen. Så det är inte bara emotionellt, men det är samtidigt en väldigt genomgripande förändring och inget som sker på en vecka... eller månad... utan åtminstone ett år, kanske mer. Det är 15 mil dit och alla potentiella destinationer kortare än så är uteslutna av kostnadsskäl, det är en region med avsevärt högre bostadspriser mellan oss och dem.
Vi hade i och för sig väldigt lite hjälp med avlastning men om det är enda anledningen till att flytta så skulle jag titta på andra lösningar.

Köpa in barnvaktshjälp är en lösning, skapa ett nätverk med kompisar som kan ställa upp ibland är en annan. Det är en så otroligt kort period man behöver barnvakt jämfört hur länge man ska leva. Sen behöver hen även sätta sig ner med sina föräldrar och vara säker på att ni får den avlastning ni förväntar er. Ser jag på kompisarna så har de haft mer avlastning av morföräldrarna som bor ett antal mil bort än farföräldrarna som bodde på samma gård även om de också hjälpte till.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 742
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 421
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 848
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Tävling i julsnaps
  • Stil på bostad för uthyrning.

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp