Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderade på att köpa chips men nu faller ett ej annonserat skyfall ner inklusive vad som lät som åska:rofl: O_oAntagligen lika bra, ska göra ordning en portion av pastasallad och... ja borde väl ta itu med någon av serierna som jag ligger efter på. Riverdale kanske? Så utflippad att det knappast spelar någon roll om regnet dränker några repliker:D

ps. försökte kolla på regnet med katten men då kom två grannbarn ut för att hoppa i regnet och fick diskret dra oss tillbaka hahah
 
Har precis fått avboka övernattningen i ett långhus då eldningsomförbud fortfarande gäller. Varken jag eller barnen vill bli sönderbitna av mygg, och det blir för dyr upplevelse att köpa en massa myggmedel. Så tråkigt men det räcker med myggbetten från igår, när jag ändå var i rörelse mesta tiden.
 
Lite balkonghäng med skön bris. Krassen växer på bra.
F842ED92-69A9-416D-B7CD-FD0023A74850.jpeg
 
Bakar kokosflarn med smörkräm. Aldrig testat förut, men det är alltid lite roligt med nya recept :) ! Det ska vara en vaniljsmörkräm emellan två flarn, men jag tror att jag byter ut vaniljsocker mot kakao istället...

Hittade en STOR loppis bara 3 km ifrån Engelsons, så nu blir det secondhand-shopping på vår resa också... :)
Ooh... vad för loppis!? Jag älskar Engelsons och jag älskar loppis - två bra grejer i närheten av varandra är ju ett tydligt tecken på att planera en sommarutflykt :angel1:
 
Svettas, inte blev det svalare efter regnet inatt. Fast jag hade ju inte behövt få för mig att baxa sten av 50 kgs storlek. Tur yngste sonen kunde hjälpa till. Tant Luff har blivit klen.
 
ja, gissa varför bålgetingarna är så välkomna :D

Jag har nu googlat balgeting och lart mig att det ar en hornet. :nailbiting: Hornets ar stora, lite langsamma, och inte alls sarskilt aggresiva ... MEN deras favorit foda ar bin. Honungs bin. De kan rensa en bikupa pa nagra minuter.
Dessutom ar kan deras gift vara dodligt OM de sticker. Sa, nej ... jag fortsatter att inte gilla nagra getingar alls!

Har precis fått avboka övernattningen i ett långhus då eldningsomförbud fortfarande gäller. Varken jag eller barnen vill bli sönderbitna av mygg, och det blir för dyr upplevelse att köpa en massa myggmedel. Så tråkigt men det räcker med myggbetten från igår, när jag ändå var i rörelse mesta tiden.

Min kompis klagade pa mygg harom kvallen. Hon ar mycket ute och har i Oregon har vi inga lanais som man har "in the south" utan man sitter ute tillsammans med insekterna. Hon var lite "distressed" over myggen. Hon hade fatt 2 (tva) myggbett den har sommaren.
Jag sprutade vin over hennes veranda och mina byxor och skrattade sa jag kiknade.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 753
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 421
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 848
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp