Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har Nomor varit här och bekämpat getingarna i förstubron. Hjältar!

Både snabbdödande sprej och pulver. Jag kan gå där om ett par timmar. Blir ett rejält ryck med städningen.

Jag hade också sjuka mängder getingar ganska plötsligt i förrgår/igår (från ganska lugnt tidigare) och fick klättra upp högt på stegar och ta fram Radar för att plocka bort några av de närmaste boenden som de ockuperar av de hundratals getingboenden som finns på gården. En liten snajdare ramlade innanför T-shirten men gick att få ut utan förevarande smärta....

Får hoppas att populationen av bålgetingar växer till sig nu också, så jag slipper vara själv som getingreglerare.
 
Bakar kokosflarn med smörkräm. Aldrig testat förut, men det är alltid lite roligt med nya recept :) ! Det ska vara en vaniljsmörkräm emellan två flarn, men jag tror att jag byter ut vaniljsocker mot kakao istället...

Hittade en STOR loppis bara 3 km ifrån Engelsons, så nu blir det secondhand-shopping på vår resa också... :)
 
Jag hade också sjuka mängder getingar ganska plötsligt i förrgår/igår (från ganska lugnt tidigare) och fick klättra upp högt på stegar och ta fram Radar för att plocka bort några av de närmaste boenden som de ockuperar av de hundratals getingboenden som finns på gården. En liten snajdare ramlade innanför T-shirten men gick att få ut utan förevarande smärta....

Får hoppas att populationen av bålgetingar växer till sig nu också, så jag slipper vara själv som getingreglerare.
ja, gissa varför bålgetingarna är så välkomna :D
 
Jag måste ha lunch, typ nu bc snorhungrig, men har noll aptit i värmen... Några förslag på enkla mättande saker att äta?
 
Har handlat, blev en massa grönsaker och pankoströbröd, skulle egentligen bara ha frimärke, pankoströbröd och sparris, men hittade billiga grönsaker som också hamnade i min korg. Känner mig sugen på alla gröna saker nu :D

Vandrat med hund några gånger.

Pratat med dottern en gång och yngsta sonen tre gånger redan, han är ensam och behöver lite sällskap och berättar alltid vad han handlat osv. Inget ont i det, han är snäll och trevlig numera och hittar allt mer tillbaka till den fina person han i grunden är så jag klagar inte, även om samtalen ibland är... aningens lite något ...ointressanta kanske :D Men är man ensam så är man, jag har överseende!

Ska äta något är det tänkt, och sedan fundera god middag i kväll!
 
Äter sen lunch, sallad,kyckling och burrata 🤤 med lohmanders pesto och citron sås
 

Bifogade filer

  • 20230627_142222.JPG
    20230627_142222.JPG
    145,4 KB · Visningar: 17
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 753
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 421
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 848
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp