Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har precis varit iväg och snorklat! :D :D Förra sommaren blev jag lycklig av att se tre abborrar. Idag såg jag massvis! Fler än vad som gick att räkna, och två kräftor!

Vattnet var varmt och jag blev än en gång överraskad över hur långt jag orkar simma utan problem. Jag simmar hela tiden nära "strand"kanten trots sällskap just för att jag är rädd att plötsligt få slut på ork och helt enkelt drunkna. Men, där simmade jag fram och tillbaka, fram och tillbaka hur många gånger som helst utan paus.

Funderar nu på att gå fridykningskurs, men ja, bara att snorkla såhär enkelt ger mig otroligt mycket än så länge. Jag älskar verkligen att simma och vara under vattnet. Tänk så mycket jag missat alla år jag simmat med huvudet ovanför vattenytan!
 
Vad bra! :) De har stått i kylen, är noga med det i den här värmen, togs bara ut när jag slevade upp det jag skulle ha :)

Problemet med det här med att lukta och smaka är min matfobi- inbillar mig att det är oätligt även om det inte är det. Så då är det bättre att låta bli att lukta och smaka och lita på folks ord och använda ändå, då brukar jag inte reagera på det, speciellt inte när det är tillagat. :)
Vad gäller just creme fraiche så är den i allmänhet ätlig så länge det inte finns möglelfläckar i burken. Dvs det kan hålla i halv evighet!
 
Pysslar!
IMG-20230626-WA0005.jpg
 
Betraktar skyfallet utanför fönstret. Visst behövs regn men det här kommer ju bara att lägga sig ovanpå och inte gå ner i marken i värsta fall när allt kommer på en gång.
 
Äter halvfrysta jordgubbar. Skönt sätt att hålla sig sval. Köpt några klänningar från Lightinthebox men är inte särskilt nöjd. Orkar inte skicka tillbaka dem och med frakt så är det inte värt det. Dyr läxa.

Intressant att de kom i torsdags och jag trodde nog inte att de skulle vara kvar utanför dörren när jag kom hem i går. Men till min förvåning låg påsen där.
 
Har trillat pladask idag igen. Gjorde ju det för några veckor sen. Idag genade jag nerför en backe med en upptrampad stig och ramlade platt på mage i några pyttebuskar.
Ville hinna till bussen men hade hunnit även om jag tagit den vanliga vägen där man ”ska” gå.
Tur att jag har ”airbag” (tjock mage) som tog smällen. :wtf:
 
När det är såhär varmt är det verkligen himla gott med glass! Dagens andra blev en Solero Exotic och dagens första en tuttifrutti- isglass, himla gott och under 200 kcal för båda 👌. Nu ska jag slänga ihop pastasallad till middag 😋.
 
La mig på soffan en stund...idag strulade det extra mycket på jobbet..... väldigt kort om folk en dag när det hade behövts folk mer än någonsin... dessutom folk som tydligen anser att städa är viktigare än producera...... När vi jobbar övertid....
 
Jag har AC på nedervåningen :)
Men jag har helst 14-15 grader i sovrummet så det är inte helt lätt :p

Vi har inte anvant AC mer an 2 kvallar/natter annu. Hittills har temperaturen gatt ner till 10-13*C pa natterna sa det blir svalt nog att oppna fonstret om man inte gar isang fore 9pm. Vanligtvis har ACn redan gatt i flera veckor, men luften ar sa mycket skonare nar man kan kora pa oppet fonster i stallet.
 
Var inne i en annan trad som fick mig att borja tanka pa "mishaps" nar jag och/eller familjen varit ute pa aventyr. Sa nu har Maken och jag suttit och skrattat at olika grejor vi varit med om ... Det har har dragit igang en riktigt trevlig dag. Jag kan inte sluta fnissa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 742
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 418
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 848
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp