Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och väntar på att få åka hem från Ultuna, med en mycket vit, svart klänning. Får försöka få bort all päls senare, behöver ingen extra behåring nu när det är så varmt ute. :cautious:

Lille Skrutt vaknar upp mer och mer ur den lätta narkosen och är nog helt vaken när vi kommer hem.
 
Väntar på besked från försäkringsbolaget om direktregleringen. Nu är vi två som är mycket hungriga och Skruttis tar till brösttonerna för att förklara sin nöd så han sjunger för hela väntrummet. 😾

Det var en liten blandrasvalp, labbeliknande, som kom in akut före oss på UL. Den hade satt en kotte i halsen så den hamnade på operation. Hoppas det går bra för liten. 😳
 
Såg något om ärtskott och gula ärtor för en tid sedan och sådde/planterade nu några burkar här. Första gången i mitt liv, har ingen aning om det blir något så vi får väl se.... sägs vara gott ju. Har en tomatplanta på ballen också, många tomater på men frågan är om den råkat få lite mycket vatten, har ju skugga där så den är ständigt fuktig.... nåja, vattnar inte på ett tag så får den torka lite. Jag skulle inte odla i år tänkte jag men kunde inte låta bli att köpa en tomatplanta ändå :D

Hur länge håller öppnad creme fraiche? Har en halv burk kvar sedan i torsdags, funkar inte i dag va? Och samma med gräddfil sedan i fredags? Och när åt jag bea, onsdags eller lördag? För det är ju stor skillnad på antalet dagar den varit öppen då. Minnet alltså, hur trött blir jag inte på det. Minns nu inte ens vad jag hade bean till!
 
Såg något om ärtskott och gula ärtor för en tid sedan och sådde/planterade nu några burkar här. Första gången i mitt liv, har ingen aning om det blir något så vi får väl se.... sägs vara gott ju. Har en tomatplanta på ballen också, många tomater på men frågan är om den råkat få lite mycket vatten, har ju skugga där så den är ständigt fuktig.... nåja, vattnar inte på ett tag så får den torka lite. Jag skulle inte odla i år tänkte jag men kunde inte låta bli att köpa en tomatplanta ändå :D

Hur länge håller öppnad creme fraiche? Har en halv burk kvar sedan i torsdags, funkar inte i dag va? Och samma med gräddfil sedan i fredags? Och när åt jag bea, onsdags eller lördag? För det är ju stor skillnad på antalet dagar den varit öppen då. Minnet alltså, hur trött blir jag inte på det. Minns nu inte ens vad jag hade bean till!

Jag är inte så brydd när det gäller syrade mjölkprodukter. Smakar de ok är de ok.
 
Såg något om ärtskott och gula ärtor för en tid sedan och sådde/planterade nu några burkar här. Första gången i mitt liv, har ingen aning om det blir något så vi får väl se.... sägs vara gott ju. Har en tomatplanta på ballen också, många tomater på men frågan är om den råkat få lite mycket vatten, har ju skugga där så den är ständigt fuktig.... nåja, vattnar inte på ett tag så får den torka lite. Jag skulle inte odla i år tänkte jag men kunde inte låta bli att köpa en tomatplanta ändå :D

Hur länge håller öppnad creme fraiche? Har en halv burk kvar sedan i torsdags, funkar inte i dag va? Och samma med gräddfil sedan i fredags? Och när åt jag bea, onsdags eller lördag? För det är ju stor skillnad på antalet dagar den varit öppen då. Minnet alltså, hur trött blir jag inte på det. Minns nu inte ens vad jag hade bean till!
Har det stått i kylen sen i torsdags, ät!
Har det varit framme, lukta!
Det är mjölkprodukter, du känner direkt om det är nåt!
Bea håller i evigheter, jag har lätt mina i månader öppnade i kylen
 
Jag är inte så brydd när det gäller syrade mjölkprodukter. Smakar de ok är de ok.
Jag smakar aldrig innan, för om jag gör det inbillar jag mig att de är oätliga. :D Japp, jag har lite "matfobi" ;) Men fasen att jag inte minns när jag hade beasåsen, hur kan det bara ha försvunnit ur skallen liksom?!
 
Bean hade jag inte varit bekymrad över heller, den håller i evighet.
Oupsi! Då är jag skyldig till lite matsvinn tidigare med andra ord! Då är den säkrad, kan ha den i morgon då och cf eller gräddfil i dag. Har ytterfile sedan i torsdags, som jag funderar på vad jag kan göra med, bara två skivor, resten är i matlådor i frysen :) Brukar vara snabb på att frysa in så det inte blir till spillo faktiskt.
 
Har det stått i kylen sen i torsdags, ät!
Har det varit framme, lukta!
Det är mjölkprodukter, du känner direkt om det är nåt!
Bea håller i evigheter, jag har lätt mina i månader öppnade i kylen
Vad bra! :) De har stått i kylen, är noga med det i den här värmen, togs bara ut när jag slevade upp det jag skulle ha :)

Problemet med det här med att lukta och smaka är min matfobi- inbillar mig att det är oätligt även om det inte är det. Så då är det bättre att låta bli att lukta och smaka och lita på folks ord och använda ändå, då brukar jag inte reagera på det, speciellt inte när det är tillagat. :)
 
Hur länge håller öppnad creme fraiche? Har en halv burk kvar sedan i torsdags, funkar inte i dag va? Och samma med gräddfil sedan i fredags? Och när åt jag bea, onsdags eller lördag? För det är ju stor skillnad på antalet dagar den varit öppen då. Minnet alltså, hur trött blir jag inte på det. Minns nu inte ens vad jag hade bean till!
i vårt hem håller cf länge... det är ju surt redan...
 
I know that feeling :D
2021-09-23_14h18_30.png

Jag när jag hör mitt namn nämnas och nickar instämmande till vad som nu sägs.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 742
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 418
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 848
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp