Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Många timmar senare har jag gjort klart mitt första porträtt utan någon direkt referensbild som grund!
Fy tusan vad roligt det är att börja med en ny hobby :D
blabar_done.webp
 
Bra dag.

Spelar musik på kontoret kör soul mix Aretha Franklin Dusty Springfield mm kollegan är gla och vissalr med och vi räknar båda ner tiden tills vi får sluta och ta helg.

Ska iväg med vänner så hela bilen är packad och drar direkt efter sluttid :D

Vi har hyrt stuga och strikta regler på att bara ha myskläder för att softa i helgen. Kommer sakna hundarna men skönt att komma iväg.
 
Har varit hos tandläkaren :meh: den enda positiva grejen var att de sa att hålet skulle nog kunna lagas, tanden behöver inte tas bort, och de kunde göra det redan idag. Så nu sitter jag med en bedövad halvkäke 😅 dyrare än att dra ut tanden men betydligt billigare än en ny krona.

Till den negativa saken dock ... Min emalj är väldigt sliten, vilket jag redan vetat om 😅 men nu sa tandläkaren att sluta med all dricka med kolsyra/socker, äta ingenting utanför måltiderna (ingen frukt etc), chop chop :cautious:
Jag kände bara att man får vara en smula realistisk här :meh:
Ja, jag fattar att jag behöver bättra på mig, jag kämpar redan med att försöka hålla drickat till bara helgerna och minska på godiset. Men jag tror inte riktigt på att sluta heltvärt med allt "roligt" :cautious:

Får börja lägga undan pengar till framtida tandläkarräkningar antar jag 😅
 
Hittat en helt ljuvlig lägenhet till salu. :love: I Ystads kommun, så jag kanske ska sluta hänga på hemnet och hitta bostäder jag ändå inte kan köpa. :p Men om jag får till min tågsemester i sommar så borde jag svänga förbi Ystad. Eller så borde jag inte det, för om jag blir kär så blir det inte så bra. :crazy:

Nu ska jag stänga ned jobbdatorn för helgen och ge mig iväg till stan. Kom på att jag hade en bok att hämta på bibblan. :) Plus att jag ska försöka ta ett litet, litet steg mot att vara mer mig själv (prova klänning :eek: ).
 
Har varit hos tandläkaren :meh: den enda positiva grejen var att de sa att hålet skulle nog kunna lagas, tanden behöver inte tas bort, och de kunde göra det redan idag. Så nu sitter jag med en bedövad halvkäke 😅 dyrare än att dra ut tanden men betydligt billigare än en ny krona.

Till den negativa saken dock ... Min emalj är väldigt sliten, vilket jag redan vetat om 😅 men nu sa tandläkaren att sluta med all dricka med kolsyra/socker, äta ingenting utanför måltiderna (ingen frukt etc), chop chop :cautious:
Jag kände bara att man får vara en smula realistisk här :meh:
Ja, jag fattar att jag behöver bättra på mig, jag kämpar redan med att försöka hålla drickat till bara helgerna och minska på godiset. Men jag tror inte riktigt på att sluta heltvärt med allt "roligt" :cautious:

Får börja lägga undan pengar till framtida tandläkarräkningar antar jag 😅

Först läste jag chop chop som att du var tvungen att undvika just den matkedjan. :laugh: Men med drickan, fungerar det inte att dricka med sugrör? Eller är det kanske bara en myt att det är bättre? :o
 
Tittar på ett program om kallblod med brittiske skådespelaren Martin Clunes av alla människor. Han är bland annat och hälsar på hos en Amish uppfödare av någon belgisk ras men hovarna på samtliga hästar är i rent bedrövligt skick. I övrigt ett trevligt program.
Whippishen ligger bredvid mig i soffan och springer i sömnen, mjuk fyrtassad massage för mig 🥰
Var kan man se det?
Amishfolket brukar ha brabanthästar, har jag sett i dr Pol. :)
 
Har varit hos tandläkaren :meh: den enda positiva grejen var att de sa att hålet skulle nog kunna lagas, tanden behöver inte tas bort, och de kunde göra det redan idag. Så nu sitter jag med en bedövad halvkäke 😅 dyrare än att dra ut tanden men betydligt billigare än en ny krona.

Till den negativa saken dock ... Min emalj är väldigt sliten, vilket jag redan vetat om 😅 men nu sa tandläkaren att sluta med all dricka med kolsyra/socker, äta ingenting utanför måltiderna (ingen frukt etc), chop chop :cautious:
Jag kände bara att man får vara en smula realistisk här :meh:
Ja, jag fattar att jag behöver bättra på mig, jag kämpar redan med att försöka hålla drickat till bara helgerna och minska på godiset. Men jag tror inte riktigt på att sluta heltvärt med allt "roligt" :cautious:

Får börja lägga undan pengar till framtida tandläkarräkningar antar jag 😅
När jag var på undersökning nyligen så kollade tandläkaren typ lite väl noga på mina framtänder i överkäken men han sa inget.
Jag vet att jag har frätskador där, kan känna dem med tungan. :bag:
 
Är rätt nöjd med dagen, har ätit frukost, handlat, ätit lunch, dammsugit, dammat och städat bort lite papper.
Hittade ett brev och ett vykort som jag glömt bort att besvara. Aha, det är alltså därför de två personerna inte skrivit på länge. Mitt fel. :bag:
Men har ont lite överallt. :down:
 
Blev tvungen att förnya passet och kände mig så jäkla sliten och ful. Kände att jag behövde bomba på med smink för att inte se ut som typ en sjuklig massmördare på fotot. Jag vräkte på ungefär lika mycket smink som dragqueensen i RuPauls gör. 🙈
Funkar ju på foto. Men sen fick jag se ut så hos doktorn och i ett gäng affärer med.
Kände mig som en påskkärring. 😅
 
Blev tvungen att förnya passet och kände mig så jäkla sliten och ful. Kände att jag behövde bomba på med smink för att inte se ut som typ en sjuklig massmördare på fotot. Jag vräkte på ungefär lika mycket smink som dragqueensen i RuPauls gör. 🙈
Funkar ju på foto. Men sen fick jag se ut så hos doktorn och i ett gäng affärer med.
Kände mig som en påskkärring. 😅

När jag förnyade mitt körkort var jag skitig i håret och osminkad. Ser hemsk ut på kortet, men det är ju så jag ser ut varenda dag, så jag kände att det fick vara så. :cool: Tror det var en motreaktion till att jag på förra körkortet hade svart hår och var sminkad sådär mörkt och sotigt (jag var svarthårig i två veckor…).
 
Alllllting verkar fungera nu. Det slutade, sedan började det fungera igen. En av ram stickorna satt inte rätt. Har ominstallerat en del, och tur i oturen, det verkar som mitt up to date calibre bibliotek fanns på en annan hårddisk än den som försvann.

Hursom, hade nästan glömt hur det var att ha en snabb dator.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 222
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 031
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp