Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Står och tittar på detta. Fast nu en bärgare och några timmar senare... någon har en jobbig dag på jobbet.....
20230310_180020.jpg
 
Hittat en helt ljuvlig lägenhet till salu. :love: I Ystads kommun, så jag kanske ska sluta hänga på hemnet och hitta bostäder jag ändå inte kan köpa. :p Men om jag får till min tågsemester i sommar så borde jag svänga förbi Ystad. Eller så borde jag inte det, för om jag blir kär så blir det inte så bra. :crazy:

Nu ska jag stänga ned jobbdatorn för helgen och ge mig iväg till stan. Kom på att jag hade en bok att hämta på bibblan. :) Plus att jag ska försöka ta ett litet, litet steg mot att vara mer mig själv (prova klänning :eek: ).
Hade jag kunnat hade jag också flyttat till Skåne 😍 Ystad? Absolut!
 
Hittat en helt ljuvlig lägenhet till salu. :love: I Ystads kommun, så jag kanske ska sluta hänga på hemnet och hitta bostäder jag ändå inte kan köpa. :p Men om jag får till min tågsemester i sommar så borde jag svänga förbi Ystad. Eller så borde jag inte det, för om jag blir kär så blir det inte så bra. :crazy:

Nu ska jag stänga ned jobbdatorn för helgen och ge mig iväg till stan. Kom på att jag hade en bok att hämta på bibblan. :) Plus att jag ska försöka ta ett litet, litet steg mot att vara mer mig själv (prova klänning :eek: ).
Om jag kunde hitta jobb i skåne så kunde jag bo där med.
 
Står och tittar på detta. Fast nu en bärgare och några timmar senare... någon har en jobbig dag på jobbet.....Visa bifogad fil 114191
20230310_213310.webp

En bärgare på plats mede verkar vänta på fler... inne på ett markområde lastbilen står på sett att ingen kan passera för att tanka. Alla kan passera på vägarna runt omkring förutom macken.. säkert 15 bilar har tänkt tanka bara det som inte går...
 
Mår överlag bättre: halsontet släppte redan efter två dagar (tacksamt!) men det ständiga flödet från bihålorna alltså- så brukar jag inte ha det men tydligen nu 🙃. Men eftersom ju förskolejobbet inte är så fysiskt ansträngande så tyckte jag att jag kunde jobba några timmar och det gick finemang 😊. Lade pärlplattor med barnen; perfekt träning av finmotoriken för dem och mysig avkoppling- var ju verkligen evigheters evigheter sedan! 😄. Sedan for jag till stallet och fixade boxen åt finaste hästen 🥰 och på vägen hem tog jag med pizza att dela på och så blev det att dippa grönsaker och chips; fredagsmys tillsammans med älsklingen 🥰.
 
Är visst lite krasslig. Skulle titta på en dokumentär om Dries van Noten i eftermiddags men somnade ifrån den. Ställde in mina planer för kvällen, himla tråkigt för det var bubbel på ett favoritställe och skulle ha en ny ursnygg kavaj på mig ☹️ Har i alla fall varit på lång promenad med hundarna och lagat stroganoff, så de mest grundläggande behoven är tillgodosedda.
 
-18 här. Igår när jag kom hem funderade jag på om det kanske kunde bli för varmt med den tjockare vinterjackan om vi ska jobba ute idag. Utifall det skulle ligga runt 0. :rofl:

Blir tjockjackan. Utan tvekan. Förhoppningsvis blir det lite varmare ute under dagen och ut mot kusten dit vi ska idag...😅
Jag överlevde kylan och dagen. Väl på plats gassade solen och det var bara någon minusgrad under dagen. Var så kollegan blev svettig och nästintill detsamma med mig. 😅

Nu ska jag fortsätta äta upp min middagsbaguette. Ev även lyxa till det med en kopp te innan sängdags.
 
Tycker det är lite sådär onödigt att vara vaken en stund mitt i natten innan jag somnar om några gånger i veckan O_o.
Men det finns åtminstone hopp om mindre i skallen snart.
Hade hoppats den stora grejen skulle bli klar innan helgen, men i början av veckan var nog mer realistiskt från början.
Så vi hoppas på måndag..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 224
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 031
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp