Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyxar till det med en rad Marabou såhär på måndagskvisten och känner mig nöjd efter att för första gången på länge ha haft en riktigt energifylld och produktiv dag. Jag har ingen aning om var det kom ifrån med tanke på att jag sov katastrofalt dåligt i natt, men kanske är kroppen bara lite allmänt hög på känslan av att inte vara sjuk längre. Har inte haft ett dugg ont i halsen idag och inga andra symtom heller för den delen :banana:

Imorgon är det dags för min favoritmorgon på hela året - nämligen den då vi stiger upp i ottan, gör varm choklad på gammaldags vis, värmer nybakade lussekatter i ugnen, tänder levande ljus i hela vardagsrummet och äter lussefrukost framför SVT:s Luciamorgon. Min pappa fyller år på Lucia så jag växte upp med detta som tradition och har hållit hårt i den i alla 11 åren jag bott utomlands. Känns väldigt fint! :heart
 
Lyxar till det med en rad Marabou såhär på måndagskvisten och känner mig nöjd efter att för första gången på länge ha haft en riktigt energifylld och produktiv dag. Jag har ingen aning om var det kom ifrån med tanke på att jag sov katastrofalt dåligt i natt, men kanske är kroppen bara lite allmänt hög på känslan av att inte vara sjuk längre. Har inte haft ett dugg ont i halsen idag och inga andra symtom heller för den delen :banana:

Imorgon är det dags för min favoritmorgon på hela året - nämligen den då vi stiger upp i ottan, gör varm choklad på gammaldags vis, värmer nybakade lussekatter i ugnen, tänder levande ljus i hela vardagsrummet och äter lussefrukost framför SVT:s Luciamorgon. Min pappa fyller år på Lucia så jag växte upp med detta som tradition och har hållit hårt i den i alla 11 åren jag bott utomlands. Känns väldigt fint! :heart
Låter som ett mysigt luciafirande! ❤️
 
Vår ungkatt smet ut men kom ganska omgående till dörren så jag fick in honom igen 🥰. Sen gjorde han nått som han inte är den första ungkatt att lyckas med- och säkert heller inte den sista: leka med en tom papperskasse som han for med genom hela lägenheten kraken innan han la sig under sängen så jag kunde hjälpa honom ❤. Hoppas bara inte att hjärtat blev påverkat av panikstressen (blåsljud vid stress), gissa om han var trött sen! 😅.
 
Jag har för första gången på lääääänge samt första gången sedan jag flyttade hemifrån fixat julgran, en riktig en.
Gav bort min fuskgran till ett kollega för några år sedan.

Fixade liten gran, den blev jättefin 💕
 

Bifogade filer

  • 9ED2DCA9-79F5-4F45-919F-C87A7773B0F6.webp
    9ED2DCA9-79F5-4F45-919F-C87A7773B0F6.webp
    187,7 KB · Visningar: 37
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 151
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 620
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 978
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
809
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp