Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Låter som ett mysigt luciafirande!Lyxar till det med en rad Marabou såhär på måndagskvisten och känner mig nöjd efter att för första gången på länge ha haft en riktigt energifylld och produktiv dag. Jag har ingen aning om var det kom ifrån med tanke på att jag sov katastrofalt dåligt i natt, men kanske är kroppen bara lite allmänt hög på känslan av att inte vara sjuk längre. Har inte haft ett dugg ont i halsen idag och inga andra symtom heller för den delen
Imorgon är det dags för min favoritmorgon på hela året - nämligen den då vi stiger upp i ottan, gör varm choklad på gammaldags vis, värmer nybakade lussekatter i ugnen, tänder levande ljus i hela vardagsrummet och äter lussefrukost framför SVT:s Luciamorgon. Min pappa fyller år på Lucia så jag växte upp med detta som tradition och har hållit hårt i den i alla 11 åren jag bott utomlands. Känns väldigt fint!
Går det inte höja värmen?Min lägenhet är ganska så kall. Jag ligger under två täcken och en filt. Men fryser ordentligt iallafall. Tror att det är 16 grader eller liknande. Fryser så det känns jobbigt
Blåser väldigt mycketDet blåser ganska bra idag, kan bli lite spännande att köra imorgon
Troligtvis inte, jag kan inte det i min lägenhet iaf… styrs av termostat.Går det inte höja värmen?
Meh! Blir att köpa ett litet element i så fall?Troligtvis inte, jag kan inte det i min lägenhet iaf… styrs av termostat.
Alternativt göra storkok/långkok så värmer en lägenheten och sparar lite matpengar samtidigt!Meh! Blir att köpa ett litet element i så fall?
NopeGår det inte höja värmen?
Jag klarar mig! Har många ullfiltar och köpt en oversize lusekofta jag går runt iMeh! Blir att köpa ett litet element i så fall?
Brukar öppna spisen när jag lagat mat iaf!Alternativt göra storkok/långkok så värmer en lägenheten och sparar lite matpengar samtidigt!