Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har lyckats ta ut det mesta av min återvinning (hittade mer lådor i gäst rummer när jag flyttade in ett skrivbord :wtf:).

Har dock lyckats tömma och göra rent två räk akvarium, de flesta räkor har dött av okänd anledning :cry: Så nu har jag tömt det mindre och behållt plantor och dekorationer som såg ok ut och har bara igång ett av dem. Två gula räkor och en blå är det kvar, och en snigel. Har noll aning om varför de dör men nu är akvariet i vardagsrummet fint i alla fall och står på en liten möbel istället för ett stort fult svart skrivbord (det brukade ha ett axolotl akvarium på sig men de har ju flyttat nu så kändes onödigt att ha en sån stor ful möbel där och katterna fick mer utrymme för att ha sin mat och vattenfontän på samma plats).

Nu tar jag rast med en julfilm, te och stickning!
 
Rivsår från katter blir ofta röda och lite inflammerade när de läker tycker jag. Jag skulle skicka en bild till VC eller nätläkare innan jag åkte in. :)
Ja, men jag tycker att detta ser annorlunda ut. Det är liksom mer rött och det röda har spridit ut sig mer. Dessutom gör det ont om jag rör det (fast det kanske är normalt? Jag har aldrig fått ont på rivsår tidigare). Det ser liksom argt ut. Har i alla fall en telefontid för en annan sak i eftermiddag så jag kanske kan ta upp detta och se vad de säger :)
 
Ja, men jag tycker att detta ser annorlunda ut. Det är liksom mer rött och det röda har spridit ut sig mer. Dessutom gör det ont om jag rör det (fast det kanske är normalt? Jag har aldrig fått ont på rivsår tidigare). Det ser liksom argt ut. Har i alla fall en telefontid för en annan sak i eftermiddag så jag kanske kan ta upp detta och se vad de säger :)
Better safe than sorry, absolut! :heart
 
Alltså himlen utanför fönstret i detta nu! Inget filter och plåtat genom fönsterrutan

8C22C1D0-3FC1-4634-9B75-67D08B44746B.webp
 
Sitter just och ser på nyhetsrapporter från Solihull i England där flera barn föll i en frusen sjö igårkväll, och tre pojkar rapporterats döda. En fjärde ligger kritisk på sjukhus. :( så otroligt sorgligt. De vet fortfarande inte om det saknas fler barn.
Jag läste också om det på lunchrasten och blev så otroligt beklämd. Vilken fruktansvärd mardröm för alla inblandade, jag kan inte ens föreställa mig. 💔
 
De har alltså gått igenom isen?
Så förfärligt
Det är lite oklart hur de hamnade i vattnet, det står bara "after falling into an icy lake", men jag tolkar det som att de har lekt på eller i närheten av isen och ramlat i.

Tillägg: Läste nu ett uttalande från en lokal politiker som sa "Please, adults and children alike, stay away from open water. Under no circumstances venture on to ice, regardless how thick or safe you think this ice may be.", så det låter ju som att de har gått ut på isen i tron om att det var tjock nog.
 
Vi har pestutbrott på jobbet :nailbiting:
Tio (!) läkare sjuka samt även viss övrig personal. Vet inte om alla har covid men högst troligt.

Vårt team löste det bra i alla fall! Jag varnade min favvo som är bortrest, men hon skulle vara där en vecka till så det var bra 💕

Nu är det bara att hålla tummarna! Hade ju faktiskt lite planer för helgen :cautious:
 
Vi har pestutbrott på jobbet :nailbiting:
Tio (!) läkare sjuka samt även viss övrig personal. Vet inte om alla har covid men högst troligt.

Vårt team löste det bra i alla fall! Jag varnade min favvo som är bortrest, men hon skulle vara där en vecka till så det var bra 💕

Nu är det bara att hålla tummarna! Hade ju faktiskt lite planer för helgen :cautious:
Ja det verkar spridas både det ena och det andra viruset just nu :crazy:
 
Fick igår kväll reda på att ett av stora killens kullsyskon dött helt plötsligt och utan synbar anledning. Det var svårt att somna sen. Ord kan inte beskriva vad han betyder för mig, den hunden. Och även resten av kullen är speciella. Det var den enda tiken.
Hade fel för mig, det finns en syster till. Inte för att nån för protokoll men min tankegång var att det kanske var något tikspecifikt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 156
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 628
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 982
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
809
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Hiss och diss del 5
  • Bästa råttgiftet?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp