Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har haft en för mig väldigt intensiv helg och jobbar idag, för jag måste. Jag går tyvärr nästan hela tiden på max, just för jag måste jobba för att ha råd att betala räkningar och djur. Men så kraschar jag ibland. Dock har den här höst/vintern varit ovanligt lätt.
Skönt att den här hösten/vintern varit lätt ändå! Jag är glad åt att jobba mycket helg nu, för visst, nu blir det igen att jag är upptagen i princip varje helg fram till februari, meeen då har jag lediga vardagar där jag "måste" vila. Som idag, då kan jag inte hitta på något med någon annan eftersom alla jobbar och det blir mer naturligt att vila ikapp, ta en promenad och få praktiska saker gjorda. Hade det varit helg nu, då hade jag säkert försökt hitta på saker med partnern istället, eller träffat vänner eller liknande och då kraschat totalt av trötthet.
 
Har jobbat, mött chefen och gått för covid prov och sen kaffe, gjort pepparkaksdeg som står och vilar, diskat två gånger, städat köket, diskat bryggeri utrustningen så jag kan brygga öl någon dag efter att jag buteljerat mjödet i Fredags. Ett lass med tvätt är igång.

Nu är frågan, laga mat eller beställa mat och fortsätta med städningen? Vore bra om jag kunde köra igång robot dammsugaren för golvet ser skit ut :angel1: Men behöver även göra klart 3.5 fingrar på en vante till en vän.

Under tiden är Rönnbär glad, för jag sitter ner i några sekunder så han gosefisa med mina fötter och ben och rulla runt och få gos överallt! En människa sitter väl ner så att dem kan gosa med honom eller?

Jag hade tänkt rätta idag också men det missade jag tydligen :o
 
Jag lekte med ena katten i fredags och katten råkade av misstag riva mig med sina sylvassa klor. Det blev ganska djupt och började blöda men jag tänkte inte så mycket på det. Igår när jag stod i duschen upptäckte jag att det ser ganska illa ut och eventuellt är på gränsen till infekterat. Måste kanske boka en tid på VC och få det kollat på :meh: Suck. Hoppas att det inte är infekterat. Är ju allergisk mot antibiotika också :crazy:

(Det var som sagt en olyckshändelse, så det var absolut inte kattens fel :))
 
Glömde säga att mitt svamp odlings projekt anlände! Så jag har fixat med det idag och nu odlar jag svamp i ett växthus i matsalen! En av kuberna har redan fått små svampar efter att jag blötte ned dem i Lördags :)

AE19C513-F4F6-48B8-936D-6C4585B71A4E.webp
 
Skönt att den här hösten/vintern varit lätt ändå! Jag är glad åt att jobba mycket helg nu, för visst, nu blir det igen att jag är upptagen i princip varje helg fram till februari, meeen då har jag lediga vardagar där jag "måste" vila. Som idag, då kan jag inte hitta på något med någon annan eftersom alla jobbar och det blir mer naturligt att vila ikapp, ta en promenad och få praktiska saker gjorda. Hade det varit helg nu, då hade jag säkert försökt hitta på saker med partnern istället, eller träffat vänner eller liknande och då kraschat totalt av trötthet.
Jag är som tur är bra på att ha tomma helger, men hade helt klart måt bra av att jobba mindre.
 
Har tråkigt, fryser och det kryper i hela mig. Vill härifrån :arghh: Har i vanlig ordning inget att göra heller och IT har gjort något så det går inte komma in i fjärrdatorn så jag kan inte jobba. Märker verkligen att jag behöver den där längre semestern nu.

Men det är ridskolan i kväll, och då rinner ju allt av :love:
 
Sitter just och ser på nyhetsrapporter från Solihull i England där flera barn föll i en frusen sjö igårkväll, och tre pojkar rapporterats döda. En fjärde ligger kritisk på sjukhus. :( så otroligt sorgligt. De vet fortfarande inte om det saknas fler barn.
 
Jag lekte med ena katten i fredags och katten råkade av misstag riva mig med sina sylvassa klor. Det blev ganska djupt och började blöda men jag tänkte inte så mycket på det. Igår när jag stod i duschen upptäckte jag att det ser ganska illa ut och eventuellt är på gränsen till infekterat. Måste kanske boka en tid på VC och få det kollat på :meh: Suck. Hoppas att det inte är infekterat. Är ju allergisk mot antibiotika också :crazy:

(Det var som sagt en olyckshändelse, så det var absolut inte kattens fel :))
Rivsår från katter blir ofta röda och lite inflammerade när de läker tycker jag. Jag skulle skicka en bild till VC eller nätläkare innan jag åkte in. :)
 
Sitter just och ser på nyhetsrapporter från Solihull i England där flera barn föll i en frusen sjö igårkväll, och tre pojkar rapporterats döda. En fjärde ligger kritisk på sjukhus. :( så otroligt sorgligt. De vet fortfarande inte om det saknas fler barn.
Ungarna är mellan sex och elva år gamla. Fy! Jag brukar inte ta åt mig särskilt, men när nyhetsuppläsaren nästan brast ut i gråt tog det rätt hårt. Stackars familjerna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 156
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 628
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 982
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
809
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Bästa råttgiftet?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp