Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu! Äntligen är de klara! Vilket himla projekt. Mönster av Cottontail & Whiskers, om någon vill ge sig på utmaningen. 😂

IMG_20221211_221557.webp
 
Funderar på vad för namn jag ska byta till här. Har bytt i stort sett överallt i övrigt och de flesta verkar ha tagit det bra (de jag pratar med dagligen vet dock inte ens om att jag har ett annat juridiskt namn). Min pappa vägrar låta mig byta juridiskt men är i alla fall mindre än 1.5 år kvar nu och honom interagerar jag minimalt med. Min mamma säger fel ofta men pratar sällan med henne heller och hon menar det i alla fall inte.
 
Sådär nu är man fräsch och nyduschad, även om det blev lite krångligt. Visade sig att det var stopp i avloppet (trots att jag rensat för inte så länge sedan). Satte raskt i badkarsproppen, duschade färdigt, krånglade av den tunga och hala badkarsmojängen. Rensade (var en hel del som hamnat där som inte borde varit där, bl.a hårnålar). Fick eländet på plats men det tog sin tid och det lät som åskan. Hoppade raskt i och duschade av mig igen snabbt.
 
Mysig söndag; stallet i lugn och ro och idag fick det bli adventspromenix i sällskap av en stallkompis och hennes häst 😊 och på vägen hem i eftermiddags tog jag med pizza som jag, sambon, mamma och hennes särbo delade på och testade årets juleskumsmak av cola som var goda innan vi drog igång julbaket 😊. Tråkigt bara att brorsan är sjuk så de inte kunde vara med men de får såklart lussekatter och pepparkakor de med 🥰.
 
Sista middagsgästerna gick precis. Riktigt lyckad middag där jag kände att alla rätter kändes lyckade och alla verkade nöjda!
En del vin och calvados samt glögg inmundigades så risken finns att alla är relativt sega imorgon :angel:
Lyckligt var min chef en av gästerna och hen bara ”okej vi hörs i morgon EFTERMIDDAG TÖRNIS”
 
Åh den här jobbresan börjar bra, skulle gå upp 03 för att vara vid samlingsplatsen 04. Men när jag går upp ser jag att jag har fått SMS från kollegan som håller i resan. Ett av våra flyg är inställda och vi ska åka på eftermiddagen istället. Så nu ska vi samlas 12:30 istället. Nackdelen är att vi kommer komma fram efter midnatt och har möte bokat 7:45 dagen efter. 🙄 Så två nätter med för lite sömn...
 
Åh den här jobbresan börjar bra, skulle gå upp 03 för att vara vid samlingsplatsen 04. Men när jag går upp ser jag att jag har fått SMS från kollegan som håller i resan. Ett av våra flyg är inställda och vi ska åka på eftermiddagen istället. Så nu ska vi samlas 12:30 istället. Nackdelen är att vi kommer komma fram efter midnatt och har möte bokat 7:45 dagen efter. 🙄 Så två nätter med för lite sömn...
Du kan inte somna om en stund nu? Jag vet att jag skulle ha svårt med det, men det finns ju dom som kan.
 
Uppe extra tidigt idag, dvs 5:20 i stället för 5:30 eftersom bilen ska lämnas för lagning av oljeläckan (läckande packbox). Har varit ute och fodrat och krängt på boots. Sedan in för kaffe och macka, tända ljus och brasa i kaminen. Vi har bestämt att vi ska elda förmiddag nu också när det är så kallt, för att kunna hålla luftvärmepumpen avstängd mer. Så nu är det fullt ös där :) !

Idag ska vi baka pepparkakor med småbarnen på jobbet.... :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 156
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 628
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 986
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp