Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag syr ihop mina kossor samtidigt som jag kollar på en julfilm. Älva hänger med mig.

IMG_20221211_194149.webp
 
Avbröt mitt clementinprojekt och stack ut med hundarna istället. Clementinerna blev bara bruna och mjuka och saften karamelliserades och brändes, och jag kände att grillmärken inte riktigt var looken jag var ute efter. Det hela var en chansning med tanke på att frukten var som den var, samt att ugnens lägsta möjliga temperatur ligger 30 grader över den man skulle ha.
 
Precis satt mig på bussen med adrenalin i höjden 😳 Jag stod på hållplatsen o viftade åt chauffören och bilen var ställd med strålkastarna ut mot vägen + en till bil bakom oss men ändå flög bussen förbi i hög fart. Vi for efter och ringde bolaget samtidigt, tog runt 2 mil innan bussen stannade o lät oss kliva på. Under de 2 milen var bussen uppe i 100 km/h större delen av tiden dessutom. O när jag klev på sa chauffören vi skulle åkt förbi och svängt in framför honom istället för att blinka, han trodde vårt blinkande var för att vi ville köra förbi O_o Han körde i 100, vägen är smal och full i snö så det yrde nåt kopiöst bakom bussen, o jag föredrar definitivt att leva framför att chansa :crazy: tror föraren är ny dock, den ordinarie chauffören är fantastisk.

Hoppas jag hinner in på Pressbyrån när vi kommer hem till stan, känns som jag behöver en kopp kaffe att varva ned med.
 
Gud vilken helg, börjar landa nu.
Kan inte berätta vad som har hänt, förutom att fredagen var jobbig och underbar. Förmiddagen och fram till kl 16, total galenskap och pandemonium. Sen en underbar konsär i varberg. sen lördag ullared och samtal för att ordna saker. idag telefonsamtal för att ordna saker och troligen kommer det inte bli något än men man önskar. Men efter allt detta känner jag mig totalt slut och vetifan hur jag ska orka med morgondagen,
 
Hemma och välbehållen :) Vräker ner snö så stadsbussen hade lite kämpigt, har redan ställt in mig på att promenera imorgon fast det lär blir bli en bit pulsande i snön.

Blev en chokladkaka och sliskig starbuckskaffe :d varva ner, sen sova, sen jobb imorgon. Bör gå in lite tidigare pga vädret tror jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 157
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 629
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 990
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp