Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror att bistron på hotelllet har kommit på ett smart sätt att få folk att äta långsamt: Servera pizzan på bakplåtspapper ovanpå en väldigt liten skärbräda=allt glider runt när man försöker skära. Bakplåtspappret luckrar även upp sig så man måste pilla bort bitar av papper också. Inmundigade en del papper innan jag märkte av det senare.
 
Tittat på SIHS och njuter av lugnet. 2 av 3 barn i säng, äldsta lägger sig om en halvtimme, har nyss duschat vilket var extremt skönt efter den här dagen. Har eg inte gjort något direkt ansträngande, mer än kanske Bamsegympan med dottern då. Men kände mig ändå allmänt ofräsch så det var välbehövligt. Ska nog ta lite te om en stund också.
 

Bifogade filer

  • 20221129_212746.webp
    20221129_212746.webp
    146,9 KB · Visningar: 23
Suttit på kyrkogården. Jag gör det ganska ofta nuförtiden. Flera gånger i veckan.
Jag har alltid varit extremt mörkrädd, speciellt på kyrkogårdar. Nu vill jag inte gå därifrån. Jag sitter i mörkret och berättar allt jag inte kan säga till någon annan, och hur mycket jag saknar henne. 💔
 
Wokar först proteinet (kyckling igår). Sedan i med hackad vitlök och lite ingefära. Rödlök, broccoli/blomkål, paprika (och andra grönsaker jag har hemma som champinjoner) och höjer värmen. Rör om och häller på woksås (Charlie) och låter det sedan woka i några minuter. Klart. Det enda som kräver lite jobb är allt strimlande och skivande. Charlie fungerar även till nudelwok om man känner för det.
Vad är Charlie och var köper man det? :confused:
 
Suttit på kyrkogården. Jag gör det ganska ofta nuförtiden. Flera gånger i veckan.
Jag har alltid varit extremt mörkrädd, speciellt på kyrkogårdar. Nu vill jag inte gå därifrån. Jag sitter i mörkret och berättar allt jag inte kan säga till någon annan, och hur mycket jag saknar henne. 💔
...och det är helt okej, och sunt. Ta hand om dig och bli inte för kall. ❤️ Jag skriver fortfarande till min älskade morbror och bästa vän på facebook ibland. Han har varit borta i sju år.
 
Trotsade det lätta och kalla regnet i novemberdiset med en tur med rockarden I alla gångarter som piggade upp oss båda 😍. Pållan drog iväg i en snabb trav på grusvägen 😁 och så fick min underbara häst efteråt en apelsinpepparkaka 😄 och fleecetäcke under regntäcket när hon släpptes ut igen för att torka upp 🥰.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·
Samhälle Tänkte att det här är för viktigt för att bakas in i Svensk politiktråden. Vi har ju en del som arbetar inom vården här på buke. Är ni...
2
Svar
28
· Visningar
2 175
Senast: Bison
·
Mat Tänkte ut och plocka blåbär imorgon och tänkte baka paj. Ska bjuda och en person äter dessvärre inte gluten så de sorter jag brukar göra...
Svar
1
· Visningar
208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp