Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter att jag hade fixat boxen fick det Ikväll bli blandad ridning; först skritta fram och lite travarbete på ridbanan I väntan på att min kompis och hennes häst skulle bli klara för skrittsvängen ut till vägen och tillbaka 😊. Eftersom vi inte hade ridit mer än lite drygt halvtimmen och ridbanan som sagt är så himla bra just nu så fick det bli en kort stund till där; fokus på några galoppfattningar före avskrittning, härlig stund på hästryggen 😍.
Hemma igen såg jag till att halma upp lite mer i buren åt kaninen inför natten då det antagligen blir kallt 🥰. Mysigt med soffhäng till sprakande brasa och gott med varm choklad och ostsmörgås när man varit ute i kylan 😍.
 
Provade sådana för nåt år sedan men blev inte lika imponerad. En märklig smak, mellan gott söt och lite konstig. Men det kanske krävs mer tillvänjning, det var i alla fall något annorlunda än allt annat! Hyfsat dyra när de väl nådde svensk butiksdisk.

Jag stod och laste ett recept vid koksbanken och vrakte i mig Kiwiberries, helt oupmarksam pa baren jag stoppade i mig.:d Det var fantastiskt gott ... anda till de tva sista, som uppenbarligen inte var ordentligt mogna. De gav en metallisk eftersmak som gjorde dem rejalt ackliga i stallet.😳 Nu ar de dock ordentligt sorterade i olika skalar, jag vill inte ha en sadan overraskning till.
 
Studerar mina filmrepliker. Jag och en kollega ska vara kursledare för en lite omändrad kurs från och med nästa år. Vi har nu blivit ombedda att spela in en film (!) som introduktion/reklam och våra både korta och enkla förslag till repliker har bearbetats av särskilda mediapedagoger till ett helt litet manus.

Min kollega (en man) har av mediapedagogerna placerats vid sitt skrivbord respektive i en fåtölj för att presentera sina inslag. Men mina repliker föreslås spelas in - i köket?! Detta ska alltså inspirera till att anmäla sig till en kurs som handlar om handläggning av tjänstefelsärenden. :rofl: Jag tänkte att jag kunde hacka lök så tårarna rinner eller röra frenetiskt i en risotto, men kollegan hade en idé om att jag skulle klä mig i kockmössa samt tillaga en fjällripa och sabrera en flaska champagne medan jag hälsar deltagarna välkomna.

Jag röstar helt klart på sabreringen :D
 
Provade sådana för nåt år sedan men blev inte lika imponerad. En märklig smak, mellan gott söt och lite konstig. Men det kanske krävs mer tillvänjning, det var i alla fall något annorlunda än allt annat! Hyfsat dyra när de väl nådde svensk butiksdisk.

Actinidia arguta resp kolomikta, de går att odla här (även i min zon 5). En behöver han- resp honplantor. De är ett framtida projekt men jag har inte hunnit dit ännu :D
 
Joggat, duschat, ätit frukost och sitter nu och gruvar mig för att lämna soffan.
Temperaturen ute börjar sjunka och jag får panik när jag tänker på att snön snart kommer.
Beslutsångest om jag ska binda mina sparpengar nu eller avvakta och hoppas på att räntan höjs…
 
Joggat, duschat, ätit frukost och sitter nu och gruvar mig för att lämna soffan.
Temperaturen ute börjar sjunka och jag får panik när jag tänker på att snön snart kommer.
Beslutsångest om jag ska binda mina sparpengar nu eller avvakta och hoppas på att räntan höjs…
Du kan inte lösa upp beslutsångesten genom att binda hälften av vad du först tänkt nu och avvakta med den andra hälften?
 
Svenska covidföreningen har ett bra infomaterial som vänder sig bl.a. till arbetsgivare med information om episodisk påverkan på arbetsförmåga efter covidinfektion samt vad arbetsgivaren kan göra som stöd. Postcovid är ett så himla stort paraply med allt från just att bli förkyld ofta till extremt funktionshindrande tillstånd. Hoppas du får gehör.
Tack snälla för detta svar, ska visa honom detta <3
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·
Samhälle Tänkte att det här är för viktigt för att bakas in i Svensk politiktråden. Vi har ju en del som arbetar inom vården här på buke. Är ni...
2
Svar
28
· Visningar
2 175
Senast: Bison
·
Mat Tänkte ut och plocka blåbär imorgon och tänkte baka paj. Ska bjuda och en person äter dessvärre inte gluten så de sorter jag brukar göra...
Svar
1
· Visningar
208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp