Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äter pizza och tittar på Hokus pokus med A och bästa kompisen. Innan dess har vi representerat ridskolan på kommunens funkisevenemang Fritid för alla och sen varit på ridskolan där A och kompisen varit stallvärd. Själv fick jag tömköra en ponny bara sådär, och han var jättefin! :love:
 
Varit ute i skogen med sambo och hund för att plocka årets första trattkantareller för att göra några varma mackor till kvällen, vi fick ihop 20 liter av rätt stora och fina svampar. Så det blir en stor sats med kantarellsoppa imorgon istället. :d
 
Har just haft ett samtal med en farbror som har läst min C-uppsats i historia och har byggt en roman på den och vill att jag ska läsa romanen och vara bollplank till uppföljaren. Han har skrivit en hel del visade det sig när jag började googla på honom men är 95 år nu. Otroligt roligt och spännande! :) Saker man aldrig trodde att man skulle få vara med om.
Häftigt :up: !!
 
Har haft en tuff vecka på jobbet, men kände ändå igår en viss stolthet att jag tog mig igenom och lämnade inför helgen på ett ok sätt. Men trodde jag skulle vara helt slut idag och inte orka någonting.
Som tur var hade jag bestämt långpromenad med syster så jag kom upp i hyfsad tid. Sedan hittade jag goretex-kängor av dyrt märke till 40% rea, och de skavde ingenstans!
Sedan lite trädgårdstid med både klippning av syrener och läsning i solen. Och hade ork kvar att plocka undan det mesta av stöket som blev i veckan.

Laddar nu i soffan inför tävling med hunden i morgon.
 
Har varit på barnkalas på förmiddagen och loppisbesök x 2 på eftermiddagen. Helt okej dag :) ! Inga stora inköp, men jag fick med mig två stycken kokböcker (från 40- och 50-talet) samt fem tidningar från 1916... :love: På ställe nummer två hittade jag en häxhatt för en tjuga, så nu kan jag klä ut mig för barnen på jobbet i år.... :D
 
Nu har jag suttit har aldeles for lange och forhalat att starta dagen. (Forklara for mig varfor jag ens laser en trad om reseavdrag till jobbet? 🤔) Forst en bit appel paj med de "strawberry apples" jag fatt, som lustigt nog ar rodare innuti om de inte har sa rott skal, med knackig topp. (Den blev vansinnigt god och jag kommer nog att anvanda den knackiga toppen pa alla pajer ett tag framover. :p) Sedan en dush och gora oss i ordning for en "rekryterings event" i dag.
 
Morgonen bestod av att fixa med Trule som var gladare idag ♥️ Lilla gubben, han studsa runt som ett föl genom hagen i ren glädje när han insåg att det inte blåste 😂
Sen fika jag och Pappa och då fråga lillasyster om hon och barnet inte kunde komma en stund 😍 Så då gosa vi häst, lekte med traktorn och lite annat.

Nu på eftermiddagen har jag tagit det lilla lugna ska sätta mig vid datorn när sambon åker till jobbet och arbeta ett par timmar. Lagom lördag!
 
Fy fan..mamma får åka in akut pga skyhögt blodtryck. Är lite oroad då hon ALLTID haft BRA blodtryck till före covidvaccinen och covidskiten 😱 helt plötsligt efter detta har det vänt, det känns läskigt!! Skulle precis börja göra tacos när hon ringde; bäst att börja med det så vi får mat i magarna, hennes särbo kör henne till akuten ❤.

Har annars haft en himla fin dag i stallet; blev så pass långt att sambon stack ner den korta biten till samhället och hämtade en pizza vi delade på i stallets fikarum :). Körde samma korta sväng idag med I skritt fast med oss båda i rockarden förutom alldeles precis i början och strax före vi skulle vända då pållan tyckte det var konstigt att två familjer plockade svamp där det aldrig brukar va några och de fotade/filmade när vi gick förbi 😄.
 
Senast ändrad:
Fullt kaos i köket nu då. 😱
Här bärs det gipsskivor och jongleras med nutellamackor till barnen.

Råkade snubbla in i Vardagsrumsväggen med en kökslåda när mannen var iväg och handlade. Säg inget till honom 🤫

Ibland är det tur han är färgblind, förhoppningsvis det han inte skillnad på väggfärg och spackel 😁
 

Bifogade filer

  • 16652550037404490876946009366488.webp
    16652550037404490876946009366488.webp
    103,6 KB · Visningar: 68
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
26 414
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 826
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp