Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller på att somna i soffan. Har flängt runt mest hela dagen. Upptäckte med hundarna i midjebältet att inlärningen för både ”spring” och ”kom igen då” visst gått jättebra, men att man kanske ska ha explosiva känguru-ben själv innan man säger det 😂
 
Varit och hälsat på systers nya katt, en 6 månaders birma. Så söt! Och kom direkt fram och ville hälsa. (Ska inte ha katt, ska inte ha katt...)

Nu dags för ost, kex och vin och kanske the Crown.
Alla behöver en liten birma
 

Bifogade filer

  • 20221005_204756.webp
    20221005_204756.webp
    74,9 KB · Visningar: 28
Har just haft ett samtal med en farbror som har läst min C-uppsats i historia och har byggt en roman på den och vill att jag ska läsa romanen och vara bollplank till uppföljaren. Han har skrivit en hel del visade det sig när jag började googla på honom men är 95 år nu. Otroligt roligt och spännande! :) Saker man aldrig trodde att man skulle få vara med om.
Det här är ju skitläckert! Wow på dig! <3
 
Klockan är inte ens midnatt och jag är typ döende. Det här är inte okej... Ska nog sätta mig i duschen. Jag funderade ett ögonblick på att göra iordning lunchmackan redan ikväll, men då är den ju oätlig imorgon. :meh:
 
I dag har vi, tre stycken, statt framfor Walmart och samlat in vinter klader till behovande barn. Som alltid ar jag helt ... floored ... av hur fantastiskt generosa manniskor ar har. Vi fick massor med jackor, tjocka trojor, och grejor allmant bra klader till manniskor fran kindergarten storlek till slutet pa gymnasiet. :p
Det mest intressanta ar att om man ar har, framfor Walmart, en riktigt lagpris butik ... far man mycket mer an om man ar framfor en butik bara ett steg upp. Jag gissar att de som fortfarande inte har sa mycket minns hur det ar att inte ha nagonting och darfor ge mer.:heart
En medelalders man och kvinna kom ut med 4 jackor i olika storlekar ... de kostade alla $44 usd ... ungefar 500 sek. Jag blir alltid lika "impressed" vid alla sadana har evanemang.:heart

Nu kan jag ju medge att det var SVART att tanka pa vinter och jackor ... nar det var 31*C och solen vrakte ner. 🥵 Nasta ar ar det har ett event flera veckor senare. So there!

IMG_3394.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
26 400
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 826
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp