Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har huvudvärk men ska försöka ignorera och gå ner och påbörja en ny målning!
Utmaning för mig att måla en person med Downs men tänker att största utmaningen är nog om det kommer kommentarer att ngt är ”off” med ansiktsdragen. Folk älskar verkligen att kommentera. Minns kommentarer jag fick när jag valde en person med ett väldigt ”utanför boxen”-utseende. Vissa människor är genuint hemska
 
Fått film av mamma på hur saker såg ut när hon vaknade. Samtliga leksaker, plädar, vantar och de flesta mattor är indragna i köket.
I matskålen ligger en skalbagge begraven under mammas tofflor och tre strumpor.
En jacka som hängt på en galge i hallen är halvvägs in i köket.

Kul att katten har ngt att pyssla med på nätterna antar jag 🤷‍♀️:rofl:😻
 
IMG_20221008_120345.webp

Det är något med djur och barn ♥️ Majsan Mamma mu mer kallad är snäll som låter alla klappa och klia henne ♥️ Hon älskar när någon kommer och ger henne uppmärksamhet en stund.
 
Är tydligt dålig på det här med att vara trött. Istället för att känna mig trött så blir jag bara deppig och/eller får ångest, vilket i sin tur gör att istället för att sova så försöker jag underhålla mig med något lättsamt för att må bättre psykiskt och så somnar jag inte förrän det är fysiskt omöjligt att hålla sig vaken. Försöker jag somna så fort jag blir kvällsdeppig så går det garanterat inte att somna pga inte tillräckligt trött. Samtidigt är det ju inte kul att må uselt psykiskt varje kväll samt om jag vaknar på natten. Vet inte vad man ska hitta på?
Det finns nån podd som heter ”somna med … (namn)” eller liknande. Det är en kille som pratar om allt och inget, man behöver inte hänga med i pratet utan kan bara ligga och lyssna tills man somnar.
Känner du till den?
 
Sprungit 12km med pappa. Under löpturen sprang vi in på ett äldre villaområde och en av villorna hade ett speciellt äppelträd vars äpplen luktade precis som ett hos gammelmormor.

Fick tusen flashbacks till gammelmormor och en av dem bestod av pannkakor med vaniljglass och hjortronsylt. Enormt sug uppstod och ja... Nu sitter jag här med pannkakor, vaniljglass och hemlagad hjortronsylt och suktas. Måste vänta litegrann iaf innan jag äter middag ju :arghh: :cry::d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 146
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
26 418
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 826
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp