Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är tydligt dålig på det här med att vara trött. Istället för att känna mig trött så blir jag bara deppig och/eller får ångest, vilket i sin tur gör att istället för att sova så försöker jag underhålla mig med något lättsamt för att må bättre psykiskt och så somnar jag inte förrän det är fysiskt omöjligt att hålla sig vaken. Försöker jag somna så fort jag blir kvällsdeppig så går det garanterat inte att somna pga inte tillräckligt trött. Samtidigt är det ju inte kul att må uselt psykiskt varje kväll samt om jag vaknar på natten. Vet inte vad man ska hitta på?
 
Riktigt höstmysigt i mörkret när jag tog in hästarna ikväll 😊. Fortfarande blåsigt och med en pannlampa som lyste svagt fick det bli lösgalopp på ridbanan även idag men ikväll var pållan duktig och höll igång galoppen självmant och mest på volt runt mig 😍 så då fick hon efter en kort stund bli insläppt till boxen för natten 😊.
Hemma blev det soffhäng med älsklingen till Idol 😊.
 
Är tydligt dålig på det här med att vara trött. Istället för att känna mig trött så blir jag bara deppig och/eller får ångest, vilket i sin tur gör att istället för att sova så försöker jag underhålla mig med något lättsamt för att må bättre psykiskt och så somnar jag inte förrän det är fysiskt omöjligt att hålla sig vaken. Försöker jag somna så fort jag blir kvällsdeppig så går det garanterat inte att somna pga inte tillräckligt trött. Samtidigt är det ju inte kul att må uselt psykiskt varje kväll samt om jag vaknar på natten. Vet inte vad man ska hitta på?
Du kanske måste ställa en "sovklocka" så att du går och lägger dig innan du får kvällsångest? <3
 
Har snackat med katt-hussarna. De meddelade att de har köpt en lillebror!

ACA78226-1DF5-4309-8BEC-37AC98E69540.webp
 
Du kanske måste ställa en "sovklocka" så att du går och lägger dig innan du får kvällsångest? :heart
Problemet är att det inte spelar så stor roll när jag går och lägger mig, somnar gör jag inte. Inte ens nu, när monstren sover och använder mig som huvudkudde. De är jättemysiga och jag älskar att ligga här i deras sällskap, och så blir de som levande tyngdtäcken som hindrar mig från att snurra runt för mycket. Funderar på om jag igen ska försöka mig på att inte äta så sent, framförallt inte onyttigheter ifall det är någon sockerkick som håller mig vaken... Något måste göras iaf.
 
Problemet är att det inte spelar så stor roll när jag går och lägger mig, somnar gör jag inte. Inte ens nu, när monstren sover och använder mig som huvudkudde. De är jättemysiga och jag älskar att ligga här i deras sällskap, och så blir de som levande tyngdtäcken som hindrar mig från att snurra runt för mycket. Funderar på om jag igen ska försöka mig på att inte äta så sent, framförallt inte onyttigheter ifall det är någon sockerkick som håller mig vaken... Något måste göras iaf.
Mitt tips är att lyssna på en liitee för avancerad podcast eller en lite för rörig bok (gärna på engelska) så inte hjärnspökerna får ta plats. När man får tänka lite för att förstå, men de ändå inte är helt engagerande så typ distraheras och sövs hjärnan, iaf min :D Egentligen enda sättet för mig och somna nu. Hade en period med filosofihistoriepod, nu är det dock mer paleontologi hehe de börjar jag dock hänga med på nu men tror jag programmerat hjärnan så den vet att de är sömn som gäller.
 
Gått och lagt mig igen. Hörde att det slutat blåsa när jag gick för att släppa ut hundarna, det fullkomligt vräker ner! Gick på toaletten, släppte in hundarna och kollade väderprognosen. Enligt Klart, SMHI och YR så är det uppehåll. :meh:
 
Problemet är att det inte spelar så stor roll när jag går och lägger mig, somnar gör jag inte. Inte ens nu, när monstren sover och använder mig som huvudkudde. De är jättemysiga och jag älskar att ligga här i deras sällskap, och så blir de som levande tyngdtäcken som hindrar mig från att snurra runt för mycket. Funderar på om jag igen ska försöka mig på att inte äta så sent, framförallt inte onyttigheter ifall det är någon sockerkick som håller mig vaken... Något måste göras iaf.
Ta hjälp av medicin för att bryta spiralen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 146
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
26 423
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 826
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp