Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Yay, tog ut en fryst påse med något rött i - kunde varit, chili, köttfärssås, kycklinggryta - eller, som det visade sig, bulgogi! Så imorgon blir det bulgogi med mitt nya japanska uberris, kimchi och Oi Muchim. Det enda som fattas är salladslök och eftersom jag ändå måste till ICA för att lämna in ett paket blir det perfekt.
 
Herregud och nu fortsätter jag med rödvin - fortfarande iklädd samma tröja 😅

Jag skulle kunna gå och byta om, men det skulle kännas som att snubbla lite på målsnöret!
Livin' on the edge! Rekommenderar blödande nagelband eller något för att fullända utmaningen. Mens kan "bidra" om tröjan är lång?

Du kan i alla fall ta det så lugnt du bara vill resten av helgen, med så mycket spänning avklarad redan på fredagen.:nailbiting:
 
Citerar mig själv från förra tråden:
Kan inte sluta skratta åt att min närmaste kollega tillika en av mina bästa vänner har råkat vara lite oaktsam. Han har gjort ett köp via Apple Pay och tagit fel på sitt vanliga bankkort och sitt företagskort.

Han har därför råkat köpa Tinder Gold på företagets bekostnad :laugh:

Inte nog med att jag har världens klantigaste (och roligaste) kollega. Jag har också fler sköna kollegor som gärna tar chansen att skoja till det.

Jag berättade för en av våra andra kollegor om den lilla missen med Tinderköpet på företagskortet.
En dag senare får jag en film där kollegan ifråga går in på vår VD:s kontor och lämnar den här lappen:

Screenshot_20221007_210328.jpg


(Kollegan har lovat att spela in en uppföljare där VD:ns svar kommer med 😂😂😂)
 
Kvällens middagsgäst fick avboka pga förkyld. Ganska skönt, hade ju lunchgäst. Nu kan jag halvligga i schäslongen i en stickad tröja, med en katt på armen, dricka vin och lyssna på barockmusik.

C4ED3AC9-0FEC-4F63-A6B2-F2431C14CFF3.jpeg
 
Det här varit en lång och sorglig dag. Men som tur är har mamma varit här och fått mig att fokusera tankarna på annat än Dacke-hästen. Så vi har varit på stan, fönstershoppat och gått på bio. Grät endel i biomörkret, såklart..
Jag är så tacksam över vänner och familj som finns där för mig. ❤
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 146
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
26 423
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 826
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp