Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helg
E57DDF83-3FEB-4FDF-A52D-C376BD214A98.webp
 
Gått (sprungit?) med dottern till sonens skola för att hämta honom. Upptäckte att hans cykel hade punktering så stackaren fick gå hem med den (han ville inte lämna kvar den) medan jag fick gå(?) med dottern.

8åring som hulkgråter och 5åring som håller på att lära sig cykla, vi kopplar alla av med varsin donut nu.
 
Kopplar av med en vodka och Dr Pepper...(ja, det ÄR faktiskt gott :D !) just nu.

Har precis startat InDesign-abonnemang så nu börjar det kännas som om boksläppet närmar sig.... :banana: Jag FASAR dock för att dra igång InDesign-karusellen, men jag hoppas att jag hittar steg-för-steg-videon igen. Den tog mig igenom att skapa inlagan till förra boken.... :nailbiting: Kanske har jag länken sparad någonstans, annars får jag försöka hitta den igen.

YES :) !! Jag hittade videon på första försöket :) !
 
När kompisens häst var klar for vi in till stan; hästaffären :). Köpte ny rotviska och broddnyckel som planerat men lev också ett par nya tunna vantar, en spannborste och en lila höpåse 😄. Blev bjuden på kinamat vi tog med hem 😋. Hemma igen var honkatten upprörd och ville in och den jäkla blåsten verkar ju hänga i längre än de påstått (som vanligt....) så blev att tända i braskaminen direkt ☺️.
 
Bakar tårta till brorsonens kalas imorgon. Den är FRUKTANSVÄRT ful i nuläget :nailbiting:. Det var grymt svårt att dela chokladtårtbottnen i 3 delar, och den gick sönder en del. Men det är ju bara att pussla... :D Det syns ju inte sedan när allt täcks. Chokladtårtbottnar med jordgubbskompott i ena lagret och en chokladgrädde (grädde, kakao, florsocker och vaniljsocker) i det andra lagret. Samma chokladgrädde ska sedan täcka hela tårtan, som ska dekoreras med chokladkakor och godis (choklad och geléhallon). Tror att den kommer att passa den unge herrn som ÄLSKAR choklad.... :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 146
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
26 430
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 830
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp