Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej det är inte så vansinnigt kallt på jobbet än så länge. 17,2 grader. Känner att jag kan chilla lite och ta detta med chefen så snart han är tillbaka för att få till en lösning.
Jag sätter mig tills dess i chefens rum så klart, fattar inte att jag inte kom på det i går :up: Blir intressant att försöka ha reception där men jag får försöka lösa det på bästa sätt.

Ska snart åka iväg och käka lunch med bästa kollegorna och får åka på tu man hand med min favoritstoryteller. Undrar vad för spännande han berättar idag :)
 
Hemma med brutal värk och ett irriterat hjärta
Inte så att jag måste åka in men märker att sömnbristen påverkat.
Är i ett skov och det hjälper inte att det är kallt på jobbet.
Nu ska jag skriva klart min english summary och sen sova en stund
 
Hemma med brutal värk och ett irriterat hjärta
Inte så att jag måste åka in men märker att sömnbristen påverkat.
Är i ett skov och det hjälper inte att det är kallt på jobbet.
Nu ska jag skriva klart min english summary och sen sova en stund

Hur känns ett irriterat hjärta? Jag har rätt mkt strul med mitt hjärta så blir nyfiken! Menar du kärlkramp?
 
Efter drottning Elizabeth IIs begravning har jag fortsatt titta på diverse parader med säckpipor. Det är inte bara mitt fel utan beror också på att Youtube på vår relativt nya smart-TV i brist på mer data har förstått det som att det är mitt stora intresse här i livet.
Som följd har jag märkt att jag börjat marschera när jag är ute med hundarna, håller kopplen i ena handen och svänger taktfast med den andra 💂🏻‍♀️
 
Denna individ har suttit och stirrat på mig nu i ca 30 min 😆 Hans bror ligger i schäslongen men han verkar liksom hellre sitta nedanför och … ja stirra 😆

Visa bifogad fil 102377

Att stirra en smula hypnotiskt verkar vara en viktig del på hans dagliga to-do-listor. Ibland på ugnen, ibland på människan. "nu känner du en plötslig lust att tappa en godsak på golvet" "nu vill din hand sträckas rakt fram och klappa den enastående katten framför dig" (alla hypnosexperiment dock förlåtna om man är så jäkla oemotståndlig) :love:
 
Äter idag mackor som lunch framför datorn då det inte var något gott i matsalen och jag ska äta lagad mat i kväll. Äntligen fått lite ordning och kommit ikapp med administrationen, har haft ovanligt mycket oväntade saker, anhörigsamtal m m denna veckan. Nästa vecka jobbar jag tre dagar, sedan ett möte och efter det yoga på Mallorca en vecka. Längtar!
 
Har fått bekräftat att nya jobbet beställt arbetskläder till mig. Väldigt skönt att fortsätta jobba på företag där jag inte behöver fundera på klädsel :p Men så kom jag på att jag glömt att fråga massvis av saker så eh... Ja. Jag hoppas att det blir bra ändå. Och det är trots allt bara en deltidsanställning nu och arbetsplatsen verkar trevlig, så det lär oavsett bli bättre än tidigare jobb.

Troligtvis börjar jag bara bli lite nervös. Det är alltid läskigt med nytt. Jag avundas de som gillar förändringar, att inte ha koll på läget osv :rofl: Jag vill byta jobb, men jag vill gärna veta exakt allt och vara proffs på allt redan innan första arbetsdagen (hur det ska gå ihop med att jag trots allt vill lära mig mer och utvecklas i jobbet, det är lite oklart...)
 
Fixat stallet och sätt till att alla fått lunch inklusive mig själv. Min kära fabror uppvisade sitt stressbeteende han tar till när det blir för mycket, han krubbiter. Men lyckades avleda honom med hö, misstänker att det är blåsten han blir stressad av och speciellt när det blåste i två dygn. Han slappnar inte av varken inne eller ute. Suck lilla farbror ♥️
Så även om han skulle behöva köras idag får han vara ifred, han är inte så trevlig att köra när han är irriterad på blåsten trots att han har tussar i öronen. Rätt vad det är så är han snart nere i diket eller försöker gå hem. Så idag får han gå in tidigt istället så får vi stänga till överallt så han förhoppningsvis kan få lite lugn och ro en stund.
 
Har på lunchen fått höra historier om 2+ meter långa tandläkare som med våld drar ut tänder, och är källan till tandläkarskräck. Kompisar som gått ut för att handla cigaretter någon gång under kriget och som aldrig sågs igen. Amerikanare som helt sonika börjar gilla kollegan och tar med sig honom för att köpa amerikanska cowboyboots åt honom... :D Mycket upp och ner.

Nu ska jag bara stå ut i ca 3 timmar till sen tänker jag fly fältet.
 
Blev väldigt konstigt försök till citering, men.

Du har en arbetsmiljö som är allt annat än optimal. Du ska göra en utredning angående din huvudvärk.
Även om det känns tufft skulle du behöva dra i huvudskyddsombud angående detta. Samt nämna din arbetsmiljö för läkaren. Det kan mycket väl hänga ihop.

Var rädd om dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 146
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
26 434
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 830
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp