Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev väldigt konstigt försök till citering, men.

Du har en arbetsmiljö som är allt annat än optimal. Du ska göra en utredning angående din huvudvärk.
Även om det känns tufft skulle du behöva dra i huvudskyddsombud angående detta. Samt nämna din arbetsmiljö för läkaren. Det kan mycket väl hänga ihop.

Var rädd om dig!
Antar det var svar om läkaren? Väldigt konstigt blev det :D

Jo absolut, det kanske finns nya mediciner osv som kan hjälpa mig. Är ändå positiv nu när jag funderat på det lite. Ska prata med min chef om det också.
 
Jag har fått en ordentlig frisyr på morgonen. Frissan tittade på mig och undrade om det var längesedan sist, men det var normala intervall :D Växer just nu som ogräs.

Sedan har jag köpt nytt varmt täcke till sovrummet, åkt förbi Biltemas och införskaffat saker så jag kan laga mina trasiga hästtäcke.

Nu lunch och vänta på att kaffet runnit klart.
O_o Jag behöver en powernap efter detta tror jag.
 
Tog tidig helg, eller ja, lite tidigare iaf 😅

Får nog mens i helgen, för nu vill jag mest bara ha en kram och lägga mig och gråta en skvätt 👌 Känt mig lite hängig ett par dagar också men ändå inte sjuk, säkert det som spökar igen! Det är så himla HÄRLIGT!!

(Har börjat se ett samband mellan förkylningssymtom och när mensen börjar, och det är tydligen något som kan hända 😑)

Rant over. Nu ska jag dricka kaffe och tycka synd om mig själv ☕️ Ska nog ta en bulle också!!
 
Nyss chattat med SKV, de är trevliga men lite bakvänt är det allt att de klassat vår nybildade fastighet som lantbruksfastighet när Lantmäteriet skrivit att den ska bildas som bostadsfastighet. Lösningen är att jag måste först deklarera den som lantbruk och i deklarationen skriva att jag anser att den inte ska vara lantbruk. Lite bakvänt kan tyckas 😅
 
Jag har hög vilopuls men inte så hög

Hög puls i sig är ju ingen hjärtindikator (kan som jag förstår vara stress eller ångest eller vad som). Eller att man är dåligt tränad/i kass form fysiskt. Men går man länge med typ 140 i puls blir ju hjärtklaffarna lite trötta och det kan börja läcka (vad jag förstått).
Jag hade blodtryck 195/145 också 😆 men det verkar blivit bättre
 
Jag längtar tills det blir dags att laga mat och sätta på ugnen (pizza, 270 grader och bakstål i ugnen). Ärligt talat så är det nästan behagligare ut idag (15,6 grader, 63% luftfuktighet) än inne i huset (19,2 grader, 61% luftfuktighet). Sitter och jobbar med tjocka ullstrumpor, polotröja i ull och ytterligare en tjock ulltröja över. Burr!
 
Äter tomatsoppa i min nya vita stickade tröja. I morse drack jag bärsmoothie i nämnda tröja. Och så gick jag en promenad alldeles nyss, utan att ta med paraply (blev bara lite dyngsur när solen förbyttes till ösregn inom loppet av cirka 4,5 sekunder). Gillar tydligen att leva farligt idag...
Ja ja men det där gick ju i alla fall nästan bra 🙄

20221007_134404.jpeg


Nu skiner solen utanför fönstret igen men mig lurar de inte! :grin:

Laddar för tillfället med kaffe & Buke innan jag tar tag i veckans sista arbetsuppgifter. Känner mig väldigt redo för helg efter en tung arbetsvecka som gjordes ännu tyngre av en envis förkylning som liksom aldrig verkar ge med sig. Ändå nöjd med allt jag åstadkommit! Ser fram emot att prova både nytt rödvin och nya chips om sisådär två timmar :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 146
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
26 434
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 830
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp