Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ser inte fram emot natten, lär bli sömnlös. Imorgon bitti dör min häst. Jag klarar inte av att följa med till kliniken, så hans andra två människor gör det.
Känns som att ett ben eller en arm ska amputeras från mig. Att en bit ska försvinna.
Jag har sett honom för sista gången nu.

Jag saknar honom redan.
Även jag tänker lite extra på dig idag :heart
 
Jag sitter och väntar på att morgonmötet ska börja och funderar på hur mycket regn det egentligen kan finnas i himlen. Det är som om någon satte igång duschen utanför fönstret i måndags och sedan glömde stänga av den. Herrrregud vad det regnar, och regnar, och regnar. Sedan regnar det lite till. Riktigt sådant där ösregn som studsar upp från marken när det faller. Ganska mysigt, men jag hoppas att Met Office:s prognos om "heavy rain and a fresh breeze" för söndagen ändrar sig, för då hade jag tänkt åka till stallet.
 
Turbowhippet @Nytant 😁

Screenshot_20221007-102130_Chrome.webp

Avdelningen för passande reklam..
 
Ja, hen är med på alla arbetsmiljöronder. Hen har aldrig reagerat på kyla, värme, dålig ventilation, konstant huvudvärk eller obscena mängder damm.
Då kan du gå över ombudet och kontakta nån högre upp.
Jag sa till igår att antingen fixar de värme eller så blir personalen hemma.
Jag hade en 66a med mig ifall det inte blev klart.
Det blev klart.
Vi får värme
Vi har dock varit utan sen skolan startade och ska vara utan fram till nyår.
 
Men alltså! Älskar "min" busschaufför! :love: <3

Min buss åker förbi en hållplats nära min skola men den stannar inte där, så jag får ta en buss/spårvagn en hållplats för att sedan byta till min buss. För någon vecka sedan åkte min buss förbi medan jag stod och väntade och när jag kom till hållplatsen där en kan gå på min buss så stod den kvar. Busschauffören bara "jag väntade på dig kompis!" (typ 1 min, men ändå!).

Idag när jag kom till hållplatsen stod min buss och väntade på att trafikljuset skulle slå om. Bussen ska alltså inte släppa på/av folk där, utan bara åka förbi, men chauffören öppnade dörren ändå och sa "du ska till X idag med, va?" :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 146
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
26 439
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 830
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp