Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Flyttat lite hästar mellan hagarna, kört en vattendunk ut till hagen med skottkärra och krattat upp ekollon I hagen, fått bort ett litet gammalt träd som fallit över staketet.Lösgalopperat pållan på ridbanan som såklart var mer nyfiken på nya hästen .Borstat bort lera före behandlingen av equifysioterapeuten och intog min middag i stallgången medan jag tittade på när dagens sista häst fick behandling och fixat boxen samt insläpp. Hemma igen bakade jag en omgång brytbröd; så gott med nybakad ostsmörgås och varm choklad 😋😍. Efter en härlig dag med massa häst är det hög tid att sova 😴.
 
Ser inte fram emot natten, lär bli sömnlös. Imorgon bitti dör min häst. Jag klarar inte av att följa med till kliniken, så hans andra två människor gör det.
Känns som att ett ben eller en arm ska amputeras från mig. Att en bit ska försvinna.
Jag har sett honom för sista gången nu.

Jag saknar honom redan.
Åh nej, jag beklagar! Har inte hunnit hänga här så mkt. Men har tänkt på er hoppats att han blivit bra sedan jag läste att han var dålig för ett tag sedan. 💔 ❤️
 
Har du frågat? Förklarat?

Är det i svenska kyrkan tror jag inte de kan hindra dig egentligen, men förstår om det inte känns aktuellt att inte respektera deras åsikt. Kanske kan du fråga dem (eller vända dig direkt till begravningsentreprenören/prästen) om du kan få tillgång till lokalen en stund före eller efter deras egna stund, för att ta farväl av din vän? (Under förutsättning att kistan är på plats då..)

Vilken tung situation, kan du hitta ett sätt som fungerar för dig att ta farväl? Antingen få en stund före med kistan eller få en liten stund efter? Eller kan du känna att du kan få ett farväl på något annat ställe som betyder mycket för er två? :heart
Jag respekterar naturligtvis deras vilja och förstår sonen helt och fullt.
Har frågat vilken tid begravningen äger rum, och om det finns möjlighet att komma dit en stund efter de har gått. Bara 10 minuter eller så för att lägga en blomma och läsa några av våra bästa (sjukaste) sms.
Jag saknar henne så att det gör ont.
 
Ser inte fram emot natten, lär bli sömnlös. Imorgon bitti dör min häst. Jag klarar inte av att följa med till kliniken, så hans andra två människor gör det.
Känns som att ett ben eller en arm ska amputeras från mig. Att en bit ska försvinna.
Jag har sett honom för sista gången nu.

Jag saknar honom redan.
Jag beklagar verkligen. Finns kanske inga ord som tröstar, men jag, och helt säkert så många fler, tänker på dig. 💔
 
Ser inte fram emot natten, lär bli sömnlös. Imorgon bitti dör min häst. Jag klarar inte av att följa med till kliniken, så hans andra två människor gör det.
Känns som att ett ben eller en arm ska amputeras från mig. Att en bit ska försvinna.
Jag har sett honom för sista gången nu.

Jag saknar honom redan.

Lider med dig 💔❤. Det gör så otroligt ont oavsett om man är med dem hela vägen eller ej, den smärtan är hemsk. Massa styrkekramar ❤.
 
Ser inte fram emot natten, lär bli sömnlös. Imorgon bitti dör min häst. Jag klarar inte av att följa med till kliniken, så hans andra två människor gör det.
Känns som att ett ben eller en arm ska amputeras från mig. Att en bit ska försvinna.
Jag har sett honom för sista gången nu.

Jag saknar honom redan.
Åh, jag är så ledsen för din skull. :cry: Ta hand om dig, jag hoppas du har någon att vara med, att prata med. <3 Dina fina häst, men det finns ingenting annat att göra. <3
 
Ska man göra det? Eller mest för att det är kul?
Mest för att jag är orolig, men egentligen kan jag inte göra särskilt mycket för att hjälpa till även om något skulle gå fel. Det känns bara bättre att "finnas till hands" på något sätt.

Sedan ska jag inte sticka under stol med att det är skitläckert att se också! :D

Men han har inte ens flippat än så det kanske inte händer inatt. (De lägger sig på rygg när de ömsar.)
 
Tror jag kanske löst problemet med plasten som slår mot fönstret.
Drog helt enkelt in plasten genom fönstret och stängde fönstret. Så den sitter nu fast i fönstret och ställningen och kan inte fara runt och smälla i fönstret.

Nu ska vi se om det går att sova.
 
Mest för att jag är orolig, men egentligen kan jag inte göra särskilt mycket för att hjälpa till även om något skulle gå fel. Det känns bara bättre att "finnas till hands" på något sätt.

Sedan ska jag inte sticka under stol med att det är skitläckert att se också! :D

Men han har inte ens flippat än så det kanske inte händer inatt. (De lägger sig på rygg när de ömsar.)
Wow 😮 Lite läskigt tycker jag som inte är så chill med spindlar men samtidigt är det väldigt intressant (och min reaktion på dem är rent personlig/emotionell så hoppas du inte tar illa upp).
 
Ser inte fram emot natten, lär bli sömnlös. Imorgon bitti dör min häst. Jag klarar inte av att följa med till kliniken, så hans andra två människor gör det.
Känns som att ett ben eller en arm ska amputeras från mig. Att en bit ska försvinna.
Jag har sett honom för sista gången nu.

Jag saknar honom redan.
Tänker på dig, så fruktansvärt jobbigt :heart
Jag har inte heller kunnat vara med när de tog bort våra gamla katter eller min hjärtehäst som jag aldrig glömmer… 💔

Ta hand om dig!
 
Fredag morgon.
Blåsigt men varmt.
Inte ett rådjur vaket.
338A802B-4B97-4980-8C75-F780DC24EDD7.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 146
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
585
· Visningar
26 479
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 830
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp