Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tränat 💪 Kände när jag låg på soffan innan fy tusan hur kunde jag lova att vi skulle åka till gymmet idag 😂 Dels blåser det enormt ute, sen ser jag ut som en panda med ständig sömnbrist. Men tog mig igenom det jag tänkte. Just duschat och ska slå ned rumpan en stund och titta på tvn. Förhoppningsvis somnar jag inte efter två inatt igen .. Jag börjar bli sliten på riktigt.
 
Jo men hur de ska lösa det har inte ens jag svar på. Jag måste ju sitta där jag sitter. Det är tillfälligt, och de har gett mig tre element. Det går inte att värma upp mer.

Sen kan man tycka att stjärnan som tyckte att det var en ypperlig tid att byta fönster just exakt nu borde bli av med jobbet pga idiot :angel:

Har plockat fram mössa, vantar, benvärmare och sockor till i morgon.
Det är väl inga problem? Värmefläktar eller terrassvärmare, jorden är alltid frusen för lata svin. :mad: (För övrigt mitt favorituttryck när det gäller exet.)
 
Denna individ har suttit och stirrat på mig nu i ca 30 min 😆 Hans bror ligger i schäslongen men han verkar liksom hellre sitta nedanför och … ja stirra 😆

63CCBD63-EB40-4908-85A6-6E65D253622A.webp
 
Jo men hur de ska lösa det har inte ens jag svar på. Jag måste ju sitta där jag sitter. Det är tillfälligt, och de har gett mig tre element. Det går inte att värma upp mer.

Sen kan man tycka att stjärnan som tyckte att det var en ypperlig tid att byta fönster just exakt nu borde bli av med jobbet pga idiot :angel:

Har plockat fram mössa, vantar, benvärmare och sockor till i morgon.
I ett sådant läge kan man tycka att de antingen kunde flyttat dig tillfälligt. En skylt om varför kräver inte mycket eller ställ ut en Barack!
 
Det är väl inga problem? Värmefläktar eller terrassvärmare, jorden är alltid frusen för lata svin. :mad: (För övrigt mitt favorituttryck när det gäller exet.)

I ett sådant läge kan man tycka att de antingen kunde flyttat dig tillfälligt. En skylt om varför kräver inte mycket eller ställ ut en Barack!
Alltså att sätta upp en barack för 3-5 veckor verkar som slöseri med pengar. Däremot skulle jag vilja fixa en värmefläkt eller vadsom (även om jag tror det är lite för dyrt), får se om jag får någon lösning av chefen när han är tillbaka på tisdag. Tills dess är jag nog hänvisad till att lösa problemet på annat vis.
Blir det alldeles för kallt får jag väl helt enkelt gå och värma mig var 30e minut eller vad jag känner är vettigt. Har även försökt komma på någon plats där de inte byter fönster dit jag skulle kunna omlokera men jag har inte kommit på något ännu.
 
Alltså att sätta upp en barack för 3-5 veckor verkar som slöseri med pengar. Däremot skulle jag vilja fixa en värmefläkt eller vadsom (även om jag tror det är lite för dyrt), får se om jag får någon lösning av chefen när han är tillbaka på tisdag. Tills dess är jag nog hänvisad till att lösa problemet på annat vis.
Blir det alldeles för kallt får jag väl helt enkelt gå och värma mig var 30e minut eller vad jag känner är vettigt. Har även försökt komma på någon plats där de inte byter fönster dit jag skulle kunna omlokera men jag har inte kommit på något ännu.
Men det är väl just din arbetsplats i ett nötskal. Din chef skulle ha löst detta åt dig under sitt ansvarande för att du har en vettig arbetsmiljö. Skit samma om det kostar.

Men de verkar inte ha förstått just en sådan del som ansvar O_o
eller som stycke 2 2a§………
 
Min bästa vän, sen 35 år tillbaka, gick bort för 2,5 vecka sedan. Jag får inte gå på begravningen.
Respekterar helt och fullt att det bara är närmsta familjen (4 personer), men jag var där till slutet. På midsommarafton, tog hunden när de andra ville åka på semester, åkte dit tidig morgon när sonen (16 år) ville ha gamingkvällar hos kompisar och sova över.
Min sorg är inte värst. Men jag hade så förtvivlat mycket behövt ta farväl. 💔
Vilken tung situation, kan du hitta ett sätt som fungerar för dig att ta farväl? Antingen få en stund före med kistan eller få en liten stund efter? Eller kan du känna att du kan få ett farväl på något annat ställe som betyder mycket för er två? :heart
 
De skulle ju kunna börja titta på arbetsmiljölagen kapitel 2 §3 eller 4§
Jag har läst runt på arbetsmiljöverkets hemsida. Det står om kyla att man under tillfälliga perioder måste acceptera att det kan vara kallare än vad som upplevs komfortabelt.
Vet inte vem som skulle kunna hjälpa mig här, HR? Dock får jag inte kontakta HR direkt utan all kommunikation till HR måste ske via chef. 🙄
Är det superkallt i morgon kommer jag kunna sitta på ett annat ställe ändå då jag inte måste vara platsbunden just på fredagar.

Men det ärvde just din arbetsplats i ett nötskal. Din chef skulle ha löst detta åt dig under sitt a nuvarande för att du har en vettig arbetsmiljö. Skit samma om det kostar.

Men de verkar inte ha förstått just en sådan del som ansvar O_o
Alltså det har varit lite för kallt på vintern och för varmt på sommaren i åratal. Ingen tycker det är ett problem :cautious: Så jag är väldigt osäker på om det faktiskt finns något man kan göra öht. Tänker att de borde reagerat någon gång av alla gånger de gått arbetsmiljöronder annars?
 
Tanten fick komma ut på sin skrittrunda 40 minuter idag. Med säkerhetssnöre……

Hon fick syn på mig när jag klev ur bilen, gnäggade högt och sprattlade runt i blandade gångarter och skutt i sin paddockhage.

tur hon inte betedde sig som ett popcorn ute. :angel:
 
Jag har läst runt på arbetsmiljöverkets hemsida. Det står om kyla att man under tillfälliga perioder måste acceptera att det kan vara kallare än vad som upplevs komfortabelt.
Vet inte vem som skulle kunna hjälpa mig här, HR? Dock får jag inte kontakta HR direkt utan all kommunikation till HR måste ske via chef. 🙄
Är det superkallt i morgon kommer jag kunna sitta på ett annat ställe ändå då jag inte måste vara platsbunden just på fredagar.


Alltså det har varit lite för kallt på vintern och för varmt på sommaren i åratal. Ingen tycker det är ett problem :cautious: Så jag är väldigt osäker på om det faktiskt finns något man kan göra öht. Tänker att de borde reagerat någon gång av alla gånger de gått arbetsmiljöronder annars?
Inte HR. Facket. Det är skillnad på att det kan vara kallt eller varmt och att de faktiskt ska byte fönster. Och att det tar tid innan det kommer nya.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 146
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
585
· Visningar
26 479
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 830
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp