Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blåser satan här med i mellan åt, Trule blängde surt på mig och sen humma han högt om att matte jag tänker då inte vara ute när det är så här 🧐 Slog fint i plåttaket på stallet när jag mockade. Nu verkar det lugna sig en stund iaf.
IMG_20221006_114419.webp
 
Fick ett viktigt jobbsamtal. Detta utlöser en SERENAD av katt-vrål. Liksom tvåstämmigt vrålande så att jag hör ungefär ingenting.
Fick avsluta och istället skicka ett mail.
Ska tilläggas att direkt jag avslutade samtalet tystnade bägge gaphalsarna och gick och la sig på loftet och somnade.
 
Fick ett viktigt jobbsamtal. Detta utlöser en SERENAD av katt-vrål. Liksom tvåstämmigt vrålande så att jag hör ungefär ingenting.
Fick avsluta och istället skicka ett mail.
Ska tilläggas att direkt jag avslutade samtalet tystnade bägge gaphalsarna och gick och la sig på loftet och somnade.

Isis kommer galopperande så fort särbon ringer, är det någon annan brukar hon inte bry sig :rofl:
 
Den smakar som vanlig mjölk trots att den stått i kylen i nästan en vecka. Ok, nästa grubbelmål. Jag har bara frusna blåbär. Frågan är om man kan använda dem. Det står inte någonstans att det endast är färska utan bara blåbär. Kanske blanda dem med lite potatismjöl?
Vår mjölk står ofta i minst en vecka och blir aldrig dålig på den tiden, så det är inga konstigheter! Gällande bären använder jag alltid frysta bär när jag bakar och har inte märkt några problem med det. :)
 
Fick ett viktigt jobbsamtal. Detta utlöser en SERENAD av katt-vrål. Liksom tvåstämmigt vrålande så att jag hör ungefär ingenting.
Fick avsluta och istället skicka ett mail.
Ska tilläggas att direkt jag avslutade samtalet tystnade bägge gaphalsarna och gick och la sig på loftet och somnade.

Jag är lite nyfiken på vad det är för vrålkatter som sköter jobbsamtalen åt dig? :) Alltså vad är det för ras? Jag är helt på @Lillgrådis sida utifrån de bilder jag sett!

Oriental?
 
Ska påbörja middagen, sambon är på föreläsning idag med sitt jobb. Han lät mindre road 😂 Fast han jobbar väldigt mycket förtillfället så är väl därför.
Annars låter det som taket ska blåsa av 🧐 Lika varje gång då det låter i köksfläkten.
 
Nu är kakan ute ur ugnen. Får se hur den smakar och om alla blåbären har sjunkit längst ner, dvs de som jag inte strödde på. Såg att det ska vara florsocker pudret över kakan men måste kolla om jag har det hemma.

Plus då att jag kanske inte ska har mer socker än den redan innehåller

20221006_162603.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 146
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
585
· Visningar
26 489
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 830
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp