Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
På väg till Stockholm. Jag och en kollega ska hålla i en del av en utbildning inom vårt arbetsområde imorgon. Spännande, men lite nervöst då målgruppen för kursen är samma yrkesgrupp som vi 😅 Idag ska vi mest lyssna på de andra föreläsningarna, när vi väl ansluter :)
 
Alltså. Leveransproblem igen. Jag har beställt hundmat från zooplus ett längre tag nu och allt har funkat prickfritt. Hemleverans med postnord utan underskrift. Igår fick jag meddelande (jag var inte hemma, men maken var) att de hade försökt leverera utan att kunna nå mig. Sms säger att jag ska kunna hämta paketet idag på utlämningsstället i tätorten. MEN sedan får jag meddelande i appen att det nu befinner sig på ort 6 mil härifrån.... :confused: Det har alltså åkt tillbaka dit - eller inte :confused:???
 
Har sovit cirka noll i natt. Det blåste i någon speciell vinkel som gjorde att plasten runt ställningen runt huset delvis kom loss. Till slut hängde det bitar och fladdrade och liksom smällde in i balkongen och i fönster, sen började det regna och regnet samlades i plasten som sen gav vika och hinkvis av vatten kastades ner i ställningen och lät så himla underligt. Kul natt :rage:
 
Gah. Sitter på njurmottagningen och väntar på provsvar och läkarkontakt.

Hemmakliniken ville inte ta emot hunden utan rekommenderade kliniken i stora staden. Där jag är just nu. Ska alltså åka en timme hem.packa in vovve och åka tillbaka hit.
Hur ska jag orka, orolig dessutom
 
Nu tar de fönstrena på jobbet. Kan inte se ut hemma, inte se ut på jobbet. Här på jobbet kommer nog temperaturen dra ner till 10 grader och där hemma har jag konstant under 15 för att plattbaggarna inte ska kunna föröka sig.
Funderar på hur sjutton jag ska överleva.
 
Dags för sambon att åka och jobba och jag ska till stallet till kvällen så tar med min middag 😄; bäst att kolla över hagen så inte ekollonskiten är spridd överallt i den hårda blåsten och även se till att pållan är torr inför equifysioterapeutens behandling framåt kvällen ☺️ och tacksamt att vi har ridbanan att hålla till på när det är storm; lutar åt lösgalopp tror jag ☺️. Nä nu när vi är inne i oktober får det gärna framöver bli under 10 grader men det kommer väl snart förhoppningsvis 😊.
 
Word har roliga nya funktioner. Upptäckte plötsligt en konstig liten plupp vid titeln för dokumentet.
Nyfiken som jag är klickade jag på pluppen. Då kunde man välja föreslagen bild. Föreslagen bild var ett lejon :rofl:

... Dokumentets namn är "SBA rondering", vetefan vad det har med lejon att göra :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 146
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
585
· Visningar
26 508
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 830
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp