Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Otur! Jag själv har aldrig stött på det men allt möjligt annat i dataväg... vi skulle knappt reagera, då är ju lösningen enkel iaf :p

Sånt händer! Människor klantar sig då och då, så är det bara och det kan få små eller stora konsekvenser. Detta var en ganska liten konsekvens :)

Jag har totalkvaddat en firmabil... inte kul men sådant som händer :heart

Sånt som händer, det var ju bara otur! Hade en kollega som tappade vår laptop, men sa inget. Nästa gång jag skulle ha den ser jag att det fattas en bit i hörnet och då kläckte hon ur sig att hon tappat den i golvet. Jag sa att vi borde byta ut den, bla pga elsäkerhet då man såg rakt in i den lixom… då tyckte hon att jag var löjlig 🤷‍♀️

Men jag felanmälde den och vi fick självklart en ny :up:
Tack snälla för pepp!
Jag kom iväg till IT och fick en ny. Men jag kände mig dum- men det är sånt jag måste lära mig att hantera.
 
Har precis pratat i telefon en timme med en vän. Hon har bra kunskaper i ett ämne där jag vill lära mig mer, så jag bestämde mig för att be om tips kring hur jag ska lära mig. Hon blev jätteglad och vi pratade länge om allt möjligt och så ska hon skicka lite länkar till bra läsning. Lite kul ändå. Jag har hjälpt henne massor och hon blev såå glad av att känna att det "äntligen" var hennes tur att hjälpa mig :p
 
Njae?
Karpaltunnelbesvär ger väl först och främst känselbortfall och domningar? Inte smärtor? och tummen brukar vl inte vara berörd?

Jag är opererad i bägge händerna. Gick med det i över 20 år. Min läkare sa med ett snett leende att man fick räkna med känselbortfall och domningar efter så lång tid med diabetes.
När jag väl lyckades tjata mig till en undersökning så skällde de på mig för att jag väntat så länge.

Men det var underbart att få tillbaka känsel efter op..
Wow, till mamma sa de att man inte kunde räkna med att det blir helt bra efter så lång tid...Skönt att det hjälpte dig!
 
Blåser och regnar, det är höst med andra ord 🍁🍂 Ska dricka te nu och titta på tv en stund efter ha suttit vid datorn större delen av kvällen. Tog mig en miljon år att formulera ett enkelt mail, får ångest över att fråga saker. Blir liksom rädd att det ska tycka jag är dum osv. Men nu är det gjort! Ett mail kvar att skriva imorgon..

Funderar också på vad jag ska på mig på pappas fest i slutet på månaden 🧐 Hatar större tillställningar men svårt att inte fira sin pappa. Snark får gå igenom garderoberna i helgen.
 
Har ätit chili och ligger nu iklädd min nya fluffiga fleecetröja (köpt med gott samvete hos Patagonia) och lyssnar på ljudbok. Ska nog ta och släcka ner allt utom stearinljuslyktorna 😊

Väldigt nöjd med min dag förutom höften som klagat en del. Hundarna sover så fridfullt nu, inget får mig att slappna av så mycket som att se dem nöjda och belåtna och trötta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 146
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
585
· Visningar
26 514
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 830
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp