Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Soppor är verkligen något av det bästa med hösten.... :) Gjorde nyss en med köttfärs, rotsaker (palsternacka, morötter och rotselleri), paprika, pasta, krossade tomater, vatten och kryddor. MYCKET god :) ! Njöt den med en klick turkisk yoghurt och en bit surdegsbröd. Mums :d !
 
Kom fram i Stockholm utan problem och har lyssnat på de andra föreläsarnas presentationer idag. Mycket trevligt och interaktivt då vi bjudits in att kommentera!
Imorgon kommer jag nog vara betydligt mer nojig då vår presentation kommer sist på dagen 😳 Just nu mest fundersam över hur vi ska hinna med allt vi förberett 😂
 
Men alltså, ur arbetssynpunkt borde det där inte ens vara lagligt
Jo men hur de ska lösa det har inte ens jag svar på. Jag måste ju sitta där jag sitter. Det är tillfälligt, och de har gett mig tre element. Det går inte att värma upp mer.

Sen kan man tycka att stjärnan som tyckte att det var en ypperlig tid att byta fönster just exakt nu borde bli av med jobbet pga idiot :angel:

Har plockat fram mössa, vantar, benvärmare och sockor till i morgon.
 
Gud vad det blåser här! Var ute med hundarna nyss och lillhunden som väger strax under 3 kg höll på att blåsa omkull. Tydligen var det fantastiskt roligt. För det startade ett många minuters tokryck där hon rusade runt i 180 i vinden. Hon ser ju helt naken och väldigt liten och tunn ut när all pälsen blåses ihop så. Såg ut som en liten räka på speed som for omkring i zickzack. :laugh:
 
Jo men hur de ska lösa det har inte ens jag svar på. Jag måste ju sitta där jag sitter. Det är tillfälligt, och de har gett mig tre element. Det går inte att värma upp mer.

Sen kan man tycka att stjärnan som tyckte att det var en ypperlig tid att byta fönster just exakt nu borde bli av med jobbet pga idiot :angel:

Har plockat fram mössa, vantar, benvärmare och sockor till i morgon.
Skyddstopp
inte ok även om det är tillfälligt
 
Min bästa vän, sen 35 år tillbaka, gick bort för 2,5 vecka sedan. Jag får inte gå på begravningen.
Respekterar helt och fullt att det bara är närmsta familjen (4 personer), men jag var där till slutet. På midsommarafton, tog hunden när de andra ville åka på semester, åkte dit tidig morgon när sonen (16 år) ville ha gamingkvällar hos kompisar och sova över.
Min sorg är inte värst. Men jag hade så förtvivlat mycket behövt ta farväl. 💔
 
Min bästa vän, sen 35 år tillbaka, gick bort för 2,5 vecka sedan. Jag får inte gå på begravningen.
Respekterar helt och fullt att det bara är närmsta familjen (4 personer), men jag var där till slutet. På midsommarafton, tog hunden när de andra ville åka på semester, åkte dit tidig morgon när sonen (16 år) ville ha gamingkvällar hos kompisar och sova över.
Min sorg är inte värst. Men jag hade så förtvivlat mycket behövt ta farväl. 💔
Har du frågat? Förklarat?
 
Min bästa vän, sen 35 år tillbaka, gick bort för 2,5 vecka sedan. Jag får inte gå på begravningen.
Respekterar helt och fullt att det bara är närmsta familjen (4 personer), men jag var där till slutet. På midsommarafton, tog hunden när de andra ville åka på semester, åkte dit tidig morgon när sonen (16 år) ville ha gamingkvällar hos kompisar och sova över.
Min sorg är inte värst. Men jag hade så förtvivlat mycket behövt ta farväl. 💔
Är det i svenska kyrkan tror jag inte de kan hindra dig egentligen, men förstår om det inte känns aktuellt att inte respektera deras åsikt. Kanske kan du fråga dem (eller vända dig direkt till begravningsentreprenören/prästen) om du kan få tillgång till lokalen en stund före eller efter deras egna stund, för att ta farväl av din vän? (Under förutsättning att kistan är på plats då..)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 146
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
585
· Visningar
26 489
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 830
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp