Midsommarblomster

Trådstartare
Jag ska köpa vantar till barnen och blir tokig på vad jag ska välja. De har tunna tumvantar i bomull som blir för blöta och kalla nu, och skalvantarna och regnvantarna går nästan upp till armbågarna och är omöjliga att få på. Fleecevantarna är udda och på vift.

Var finns det för vantar till småbarn som är tillräckligt varma för höst, någorlunda vattentåliga och som ändå går att få på och inte är för klumpiga att leka i sen?
 
Dessa är väl för lite kallare väder, men jag tar varje chans jag får att tipsa om Tornedalshandsken! Tummen hamnar alltid rätt och händerna är alltid varma. Den enda värdiga barnvanten!
 
Jag fick tag på fårskinnsvantar på en julmarknad och de är fantastiska. Mjuka nog att hon kan använda handen, vatten och vindtålig nog för snö (behöver dock torkas mellan användningar) och supergosig insida så barnet vill faktiskt ha dem på.
 

Liknande trådar

Småbarn Sonen 4,5 år har haft det lite kämpigt på förskolan i höst. Alla hans vänner slutade för att börja på skolan, och han har inte riktigt...
2 3
Svar
40
· Visningar
9 108
Senast: Soapbubble
·
Småbarn Jag blir galen på dessa vantar! Här är runt nollan, blött, blåsigt och rått ute med några få dagar med riktiga minusgrader. Vi har...
Svar
15
· Visningar
2 406
Senast: Hyacinth
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 595
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 856
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp