Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och försöker vänja mig vid utsikten från sängen: mitt nystylade, opersonliga hem (ska sälja).
Katterna stylat om lite bland blommor och vaser under natten igen och den ene gillar att vässa klorna på soffan. Jag tar det med så mycket ro jag kan, är helt utmattad efter allt kaos som har uppstått med röjning, hantverkare, städning, flyttning av en miljard saker som inte får vara i hemmet under stylingen. :arghh:
Så jag ska ha en lugn dag och är riktigt glad att det är mulet :love1:
 
Jag har börjat vända på dygnet nu så ligger till typ 8:30.
Ätit frukost och varit ute och joggat. Avslutade med en kilometer fartintervaller.😅
Nu har jag fullt upp med Virgin River, bok, trav x2 och trav.😉
A770CA42-38C2-45A6-BF81-B7D5165A110E.webp
 
Jag inleder min semester med en sväng till köpcentret för fika och lite smågrejer, behöver täckväv och tältpinnar. Ska möta upp en kompis som bor en bit ifrån, han behövde till Biltema så vi passar på träffas en stund. Kanske blir både fika OCH glass för att fira semestern :D snart framme!
 
Jag inleder min semester med en sväng till köpcentret för fika och lite smågrejer, behöver täckväv och tältpinnar. Ska möta upp en kompis som bor en bit ifrån, han behövde till Biltema så vi passar på träffas en stund. Kanske blir både fika OCH glass för att fira semestern :D snart framme!
Det finns mycket oväntat spännande på Biltema, gäller att hålla hårt i kontokortet och det egna örat när man är där 😄
Edit: Du kanske inte skulle dit själv iofs. Men du kan väl kolla på allt det roliga där åt mig? 😁
 
Klockan ar 05:09 och jag ar vaken. I dag rullar vi ut fran var camping i Florida och aker hemmat igen. Den har gangen kor jag INTE den norra vagen ...
Jag kor precis tvars over den "tjockaste" delen av landet, dock inte langst ner, utan tar oss upp ett par hack till Interstate-40 som tar oss over hogplatan pa Texas, New Mexico, Arizona, och sa smaningom "spottar ut oss" i sodra Californien.
 
Har skrubbat barnet i badkaret. Ska tvätta lite och vika in i lämplig förvaring. Beställt en grästrimmer som går på batteri. Kommer troligen bli knäpp på den men de bensindrivna är lite för tunga för mina handleder.

Vattenfall kommer och byter min elmätare om ett par veckor, tänkte att de skulle komma fram till den också 😅

Sen kommer en lokal elektriker och ska titta på förutsättningar för att höja huvudsäkringen (att 16A har fungerat är eg ett mirakel), ev måste han dra rejälare kablar från skåpet men han ska ändå dra om all el i huset och ev ut till bastu + gäststuga så det blir mkt pengar ändå. Tur att det inte är jag som ska betala 😱💸💸💸 Kommer kanske redan nästa vecka för att se hur det ser ut.
 
Slapp dag idag, sov till 9, sen tittat ikapp på nattens friidrott, gud vad grym Duplantis är i stavhoppet. Ska äta lite lunch och sen gå en promenad. Ska satsa lite på städning sen i eftermiddag och ikväll blir det bio, filmen om Elvis Presley ska jag och sambon gå på. Blir en rolig avkopplande stund förhoppningsvis! :)
 
Jag fick sova några extra timmar, gud så skönt! Jag tror det största äventyret jag vågar mig på idag är att ta med hunden och gå och vattna blommorna hos ett av städhusen, i värsta fall har de ju toalett och det är jag som städar den ändå. :D
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
725
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 824
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 121
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 143
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp