Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
”Jag är avundsjuk på ljuset, som får se dig som du är.” ❤️

Diskade innan, sjukt nöjd med mig själv. Nu har jag gått och lagt mig. Vill inte få besök imorgon och försöker komma på en ursäkt om någon skulle fråga. Hemsk människa 🙃

Miriam 👀...väl
Ibland är det skönt att slippa folk!

Har kollat fotboll. Åt massor av mackor med ost och skagen innan jag åkte (måste faktiskt få slut på dillen). Har en känsla av nattmackor och downton abbey när jag väl kommer hem sen :love: :d
 
Håller på och skruvar ihop nya datorn - fick lite panik när reserven bara dog. Visade sig vara batteriet som sitter längst inunder aggregatet. Försökte pilla loss den försiktigt med en tunn skruvmejsel - den satt som berget. Bände lite för hårt, ena halvan som gör att den sitter på plats bröts av. Efter att ha liknat Edward Munch en stund, så tejpade jag fast den. Hmm. Nu är det ännu mera bråttom att bygga färdigt den riktiga datorn. Ser inte fram emot att få cpu kylaren på plats. Dessutom har min m.2 drive försvunnit så jag tvingades köpa en ny, katastrofen är att jag tror jag hade en hel del riktigt viktiga saker på den försvunna eftersom det var min systemdisk. Sedan hittade jag naturligtvis inte hubben jag kopplar tangentbord och mus till. Mera Munch.

Katten är hopplös och försöker (stj)älpa till, gnaga på kablar och sladdar, har ner skruvar, sprider katthår och hoppar upp där hon absolut inte får hoppa. Jag höjer rösten så andra katter springer under soffan (jo har hänt när jag pratade med en god vän och hens katt gömde sig eftersom jag hojtade så högt). Megara? Hon bryr sig noll och stirrar bara argt på mig med gula ögon och swishar på svansen. Jag har inte gjort mycket med moderkortet men fasiken om jag orkar göra mer ikväll. Orkar jag göra tabbouleh? Har inte ätit idag och måste få i mig något.

PS. Varför blir man alltid svettig under bröstet när man stressar? Jag har inte mycket men det blir ändå blött.
 
Läste precis att Rammstein erbjuder guidad tur för blinda inför sina konserter, så att blinda ska få känna på scenen osv och på så sätt få lättare att uppleva konserten med alla sinnen. Ett fantastiskt initiativ som jag blev jätteglad av, även om jag inte gillar deras musik.
 
Läste precis att Rammstein erbjuder guidad tur för blinda inför sina konserter, så att blinda ska få känna på scenen osv och på så sätt få lättare att uppleva konserten med alla sinnen. Ett fantastiskt initiativ som jag blev jätteglad av, även om jag inte gillar deras musik.
Fint!
 
Föll just ned i en internet grop och hamnade på en sida med hästsläpets historia, med foton, som var rolig att titta på :D
Fanns en tjusig hästlastbil!
antique-horse-trailer.jpg

Eller en enklare och mindre form för små ponnyer ... Med en service :laugh:
ShetlandPonyTrailer.jpg
 
Förvånas över en femårings tålamod. Hon har suttit med när jag målat i tre timmar nu. Fick mer eller mindre tvinga henne i säng nu (hon var oerhört motvillig)

Visa bifogad fil 95920

Nu har du nasta generation's konstnar dar, som lar sig och far gloden for att skapa konst.

Nej. Nej. Nej.
Absolut ingen gurka.
Persilja, tomar, bulgur och citron. Punkt.

:rofl: I Mellanostern ar Taboule aldrig samma sak ... de blandar i allt fran gurka :cautious: till couscous och det heter fortfarande Taboule.

Nej faktiskt inte 😆 men det finns i frysen :D

OH ... vad jag langtar efter lojrom ... har har vi bara kaviar ... "The REAL kind" ... och lojrom ar sa mycket battre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
725
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 821
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 114
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 143
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp