Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gud vad spännande! Jag hade älskat att titta in där. Tycker det är så intressant med övergivna platser. Finns många sådana i världen. Gillar att läsa och kolla bilder, exempelvis från Pripyat eller Wünsdorf aka ”Lilla Moskva” (https://www.dn.se/nyheter/varlden/mitt-i-tyskland-ligger-en-sovjetisk-spokstad/)

Ja det var väldigt spännande som barn men tyckte också det var lite otäckt då. Jag har nu när jag var vuxen funderat på vad som hände med huset och vad som gjorde att de bara lämnade allt och ingen kom tillbaka till restaurangen.
 
”Jag är avundsjuk på ljuset, som får se dig som du är.” ❤️

Diskade innan, sjukt nöjd med mig själv. Nu har jag gått och lagt mig. Vill inte få besök imorgon och försöker komma på en ursäkt om någon skulle fråga. Hemsk människa 🙃
 
Ligger på ett hotellrum på en skotsk ö och smuttar på en espresso martini. Sen ska jag läsa bok tills jag somnar. Jag är iväg med föräldrarna på en liten tur och h-e-r-r-e-g-u-d vad lyxigt och skönt det känns att ha ett helt hotellrum helt för mig själv! Jag älskar både min man, vårt hem och mina föräldrar men egentid på annan ort är ändå underskattat alltså :D
 
Nej. Nej. Nej.
Absolut ingen gurka.
Persilja, tomar, bulgur och citron. Punkt.

Jag håller med @tornblomma (röd) lök bara måste vara där också. Gurka är jag lite mer ambivalent till. Hittade ett recept på hummus jag vill pröva, den kan frysas så ska kanske göra en rejäl laddning.

Muhammara (grillad paprika och valnötter) och Baba Ganoush är också extremt gott. Nu vill jag ha meze!
 
När sambon har pyst iväg inför helg med traktorevenemang får jag ha fredagsmys själv 😄. Gjorde bara tillsyn av pållan idag i åskovädret och hon blev glad när jag ropade på henne och kom med hinken; kom i full galopp uppför slänten och fyrade av en ordentlig bakutspark 😁. På vägen hem tog jag med pizza; Black and White med bea 😋; så är maten kirrad till jobbpasset i morn med 👍. Nu läsa en bra bok (Drömhuset av Veronica Henry) som jag har fastnat för innan jag somnar :).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
725
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 821
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 114
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 143
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp