Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hunden har sovit på balkongen trots regn, som han egentligen ogillar. Det måste betyda att det var svalt och skönt. Jag drabbades av rejäl huvudvärk i går kväll som bara blev värre under natten, snudd på migrän men jag tog Diklofenac så jag kan ha lurat bort den också, hoppas verkligen det! Fortfarande ont, men bättre i alla fall. Tror det är andra gången jag har ont i huvudet under min semester, det förvånade mig inte pga vädret, men det är så tydligt att huvudvärken lyser med sin frånvaro när jag inte gör något och återkommer när jag jobbar eller anstränger skallen/utsätts för stress/ljud. Så det bästa med de här veckornas semester har varit den befriande känslan av att vara huvudvärksfri och "tyngd"fri i huvudet.

Äter nu en andra frukost något försenad, knäckemacka med ost, det blir samma lunch som i går- sill, potatis osv och till middag sedan valde dottern medister.

Solen skiner, men det är ännu inte lika varmt som i går, svalt, så skönt.
 
Har varit på promenad. Jag fattar inte hur temperaturen kan vara 29 grader ena dagen och 15 grader nästa.... :eek::nailbiting: Stackars bonden. Jag hoppas verkligen att han inte fick en massa hö förstört av det regn som kom i morse. Han bor inte exakt där jag bor, så jag håller tummarna för att han slapp regn!

Nu har jag precis ätit en tallrik ljuvlig stekt färskpotatis med gurka och dressing till. Behövs inte mer än så när potatisen är så GOD :) !
 
Glömde lägga in bilden på balkonghunden, han ligger där nu och njuter för fulla muggar i sitt favorithörn, visserligen mer utsträckt nu och med ena benet upp i luften, luftning/vädring är ju bra! :D Han går in och ut som han vill, bör jag väl påtala här ;) Det är inte så att jag stänger ute min hund på balkongen ;) Vid 03 i natt gick han in och vilade en stund i soffan, blötdjuret, efter en stund smet han ut igen. Han brukar komma in någonstans mellan 04 och 05 så det var tidigare än vanligt, antagligen pga regnet då :D Han fyller 3 år på fredag!

290709131_10159170415048877_1610937787741216555_n.webp
 
Har varit en sväng till köpcentret. Jag avskyr affärer men var tvungen att ha en ny deo som inte finns närmare. Köpte ett par solglasögon och en bred topp också.
Regnigt och kallt. Prognosen säger att det ska bli bättre om några timmar. Hoppas verkligen det så jag kan se fotbollen ute.
 
Ligger på sängen. Sovrummet är åter igen det svalaste rummet. Har fläkt igång och fönstret öppet, så det blåser ganska skönt. Hör en kollega utanför och är så glad att jag inte behöver röra mig just nu. Ska nog försöka söka jobb istället, förutsatt att det finns något intressant att söka.
 
Men nej, lider med dig ❤️ Jag tycker som sommar men i lagom mängd det här är för varmt för min del. Man kan inte göra någonting för man orkar inte.

Vi får runt 35-40 grader i köket där solen ligger på hela eftermiddagen.
Jag köpte en "filt" som skulle vara till för att täcka över hundburar så att det inte skulle bli för varmt. Och den var gjord av glitterremsor, så om man går till typ butterricks eller liknande och hittar glitter som man hänger upp i dörröppningar så borde de ju gå att hänga för fönster tänker jag ... Lite festligt på köpet :D:D
Obs, ej testat :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
39 953
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 834
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
254
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp