Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i soffan, äter frukost och tjurar över att väderleksprognoserna inte längre visar speciellt mycket regn... Växter ute ser ledsna ut, gräs blir gult, fåglar går runt med öppen näbb i skuggan, badplatserna överfulla och mitt sovrum blir som en bastu. Vi vill ha vatten och lite svalare temperaturer. Och jag är åtminstone glad åt att inte bo i ett ännu varmare land...
 
Sitter i soffan, äter frukost och tjurar över att väderleksprognoserna inte längre visar speciellt mycket regn... Växter ute ser ledsna ut, gräs blir gult, fåglar går runt med öppen näbb i skuggan, badplatserna överfulla och mitt sovrum blir som en bastu. Vi vill ha vatten och lite svalare temperaturer. Och jag är åtminstone glad åt att inte bo i ett ännu varmare land...
Var bor du där det är sådär torrt :confused: ? Här växer och frodas allting. Det gäller såklart att vattna krukor och liknande, men gräset växer som.....tja, ogräs..... :D

Det regnar (ösregnat till och med) här på morgonen idag, och jag oroar mig lite över höbonden :nailbiting:. Han tar hö nu och jag vet inte hur detta regn kommer att påverka honom!
 
Igår fick jag åka in akut med gammeltanten till Skara hästakut.
De hade väldigt mycket så hon fick stå kvar under natten och mitt mattehjärta blöder av att hon fick stå så länge själv i flera timmar. :(

2 stickskador. Hittade att de utanför lösdriften varit lite omtramp och ser ut som om hon hamnat i en rejäl buske.

Jag orkar inte med det här mer. Jag ger snart upp allt vad hästar heter. Nykompligen drog ju dessutom av sig en sko lite halvdant och fick en bit av den in i hoven så han är blockhalt.

Förra månaden fick jag 20 000,- extra pga av att vi fick sålt pappas husvagn. Kul nu ligger jag bara ytterligare 10 back efter alla turer till kliniken :(
 
Var bor du där det är sådär torrt :confused: ? Här växer och frodas allting. Det gäller såklart att vattna krukor och liknande, men gräset växer som.....tja, ogräs..... :D
Samma här, 32° dagtid på skuggsidan och jag klippte gräset igår pga det växer som f.n, Men! det beror ju på att här är relativt svala nätter (kring ensiffriga grader) som ger riklig dagg.

Bor man där det inte blir riktigt svalt på nätterna så blir det ingen dagg och då blir det torrt på ett annat sätt, så jag gissar att @Red_Chili har hyfsat varmt på nätterna också.
 
Samma här, 32° dagtid på skuggsidan och jag klippte gräset igår pga det växer som f.n, Men! det beror ju på att här är relativt svala nätter (kring ensiffriga grader) som ger riklig dagg.

Bor man där det inte blir riktigt svalt på nätterna så blir det ingen dagg och då blir det torrt på ett annat sätt, så jag gissar att @Red_Chili har hyfsat varmt på nätterna också.
Varmt på nätterna har vi också haft. Jag bor i Småland på gränsen till Skåne....
 
Var bor du där det är sådär torrt :confused: ? Här växer och frodas allting. Det gäller såklart att vattna krukor och liknande, men gräset växer som.....tja, ogräs..... :D

Det regnar (ösregnat till och med) här på morgonen idag, och jag oroar mig lite över höbonden :nailbiting:. Han tar hö nu och jag vet inte hur detta regn kommer att påverka honom!
Norra sidan av Sthlm. Mina växter som jag vattnar är såklart glada och än så länge är träden ute glada, men jag märker absolut av att det är jättetorrt överallt och tex grusvägar och liknande är hårda som asfalt. Även gräsmattorna är hårda som asfalt och gräset börjar bli gult på många ställen. Men det är klart, det är inte katastroftorrt (än), mest jobbigt varmt.
 
Jag och en kompis ska iväg på en liten utflykt idag. Igår smsade jag henne med ett förslag på buss och hon sa att den går bra (9.35 från resecentrum). Hon är alltid sen, går bussen 9.35 så kommer hon 9.33, och jag tog visst fel på klockan och trodde av någon anledning att vi skulle åka 8.35 😅

Så 8.29 smsade jag henne och frågade vart tusan hon är?! Bussen går ju snart och jag har hennes busskort… hon bara "var det inte 9.35?"

Och jo, det var det. Jag har alltså tagit fel på klockan med 1h. Whoops 🤣 🙈
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 414
· Visningar
39 647
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 832
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
254
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp