Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Började dagen med att gymma. Sjukt att jag som är så morgontrött och absolut inte är någon morgontränare egentligen har fått rutin på att träna på morgonen ett par dagar i veckan 😅 Svalt nere i vårt lilla gym men uppe i huset är det hemskt..så fuktig luft så hunden som brukar torka under natten efter bad fortfarande är blöt...

Jag tycker den här värmen är sååå jobbig. Behöver inte vara varmare än 22-23 grader för min del. Närmare 30 är inte roligt. Har regnat en del och åskade i förrgår men det gjorde det inte friskare tyvärr. Ska regna mer idag så hoppas det blir lättare luft efter det. Skulle vilja motionera både hästar, hundar och mig själv utan att dö av värmeslag ikväll :p
 
Skrev igår kväll på 1177 att jag ville ha förnyat recept och vips i morse klockan 08 var det färdigt 🙏😉 Slapp ännu en gång visa upp mig på sjukhuset 😂 Tror inte det kallat på mig sedan innan pandemin om jag ska vara ärlig. Men jag tar ju blodtryck och annat med jämna mellan rum ändå så det anser väl att det räcker för att det ska skriva ut mini piller 😋 Glad om jag slipper besöka fler doktorer och annat.
 
Skulle köpa Trocadero zero. Så här ser läskkylen ut på Coop. En vanlig Trocadero bara 😫
2531944D-BC54-41AA-941C-9181CD10B5CE.webp
 
Var bor du där det är sådär torrt :confused: ? Här växer och frodas allting. Det gäller såklart att vattna krukor och liknande, men gräset växer som.....tja, ogräs..... :D

Det regnar (ösregnat till och med) här på morgonen idag, och jag oroar mig lite över höbonden :nailbiting:. Han tar hö nu och jag vet inte hur detta regn kommer att påverka honom!
Jag bor i Skaraborg. Gult gräs här med. Nu fick vi lite regn i natt dock.
 
Jag fick en fix idé för två dagar sedan om att kratta havet (jag vet hur det låter :D) så jag har krattat havet 2ggr om dagen nu.

Tänkte att det var så himla mycket stendöda trådiga alger på allt samt att det låg döda alger som ett lock över allt i viken.

2 dagar krattning senare har vi faktiskt nya gröna fina trådiga alger som börjar komma fram överallt. Blåstången har fixat mer luft i sina blåsor och börjar få tillbaka sin färg. Bubbliga alger börjar titta fram :love:

Såatteeh... Jag fortsätter kratta havet trots att alla skrattar åt mig. 🙈
 
Död fågel i ett av karen :(
Motionerat två hästar tidigt som fan. Har två kvar… sen måste såga ner ett träd som landat så knepigt med vassa grenar som sticker ut. Så det är nr 1 att göra nu eftersom några av stona går i den hagen. Måste det vara så kvalmigt bara jösses ju äldre jag blir ju jobbigare är det för kroppen 🥵
Ska inte bara gnälla åt nyss en god glass och suttit under AC så väldigt skönt tack tack 🙏
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 413
· Visningar
39 647
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 832
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
254
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bästa råttgiftet?
  • Vantar!
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Wobbi stövlar
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp