Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh HERREGUD
Jag trodde att det var illa ute, nope, tusen gånger värre i trång buss 😵🥵🥵🥵😶‍🌫️
Det var så pass varmt att det nästan känns kallt utomhus O_o
Måste ha varit över 35+, jag undrade varför det stod folk som vägrade att flytta på sig runt en utgång (trots en barnvagn som ville komma in, de kom dock in till slut när några motvilligt flyttade på sig lite), märkte när jag skulle av sedan. Så svalkande där när dörrarna öppnas i jämförelse med bastun i resten av bussen 😅

Jag bönar och ber att det inte är lika illa i nästa buss :nailbiting:
 
Har rastat hundarna på en något längre runda eftersom det faktiskt blåste skönt ute. Dock fortfarande 30 grader utomhus enligt termometern, så hundarna har somnat igen och jag är svettig. Ska nu ta ett bad (i badkar) och försöka svalka mig lite.

Hittade förövrigt ett jobb som faktiskt lät riktigt intressant, men där jag inte har riktigt den bakgrund som de tänker sig. Jag ska dock försöka ändå, för jag borde ha kunskap nog att utföra jobbet på ett utmärkt sätt trots "fel" utbildning.
 
Surar lite. Allt här är torrt som fnöske och håller på att dö. Så kom massa mörka moln och blåst. Härligt!
Men nix, är som vanligt här ute. Vi ser regnet kanske en kilometer bort i alla väderstreck men regnet går runt oss :banghead:
Det är bra en regnig sommar, för man kan undkomma regn, men nu behöver vi ju regn. :meh:
Igenkänning på det! Jag ser hur regnmolnen tornar upp sig bara för att sen dra ut över hjälmaren. Inget regn men blåst :(
 
Hemkommen från Malmö. Har svurit över usel stadsplanering avseende parkeringar och över idiotiska cyklister som inte vet vad övergångsställe har för regler :banghead:

Nåja, tandblekningen gick bra och jag köpte med sushi hem. Dock bara till dottern för jag ska i 48 timmar undvika färgstarka matvaror.
Har nu lagt mig i min nya solstol och ska läsa :)
 
Ärit lunch och vilar en stund på altanen.

I dag arbetar vi med att byta ut altandörren mot ett fönster i köket. Vi har haft två altandörrar men tycker det var onödigt många dörrar så vi tar bort en och kommer sätta en dörr i vardagsrummet i stället.
Blir det inte lika många dörrar då ändå?
 
Nu är jag nöjd!😊☀️
Vilka ska se fotbollen?
AD522E2C-6A1A-4B6F-9966-763EF9C252AE.webp
 
Klädkoden här hemma har varit lite tveksam i dag. Jag tyckte det var så varmt att jag fuktade ett bomullslakan och virade in mig i. Ser ut som någon galen toga-kvinna. Sambo har haft kallingar. Det knackar på dörren.. Vi bor ju sist på egen grusväg mitt ute i ingenstans. Så man är inte redo för sånt. Sambo fick ta det.
Inser efteråt att kallingarna dessutom ser ut som han pissat på sig eftersom en blöt hund hade suttit i hans knä. :laugh:
 
Surar lite. Allt här är torrt som fnöske och håller på att dö. Så kom massa mörka moln och blåst. Härligt!
Men nix, är som vanligt här ute. Vi ser regnet kanske en kilometer bort i alla väderstreck men regnet går runt oss :banghead:
Det är bra en regnig sommar, för man kan undkomma regn, men nu behöver vi ju regn. :meh:
Skickar mina blöta kläder. Under typ 20 min gick jag från bilen till bussen i hällregn. Jag vill ha regn men har det hållit uppe hela dagen kunde det vänta 1 h. Väl på bussen slutade det regna... :rage: :devil::devil::rage:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 429
· Visningar
40 109
Senast: Liten
·
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 836
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
254
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp