Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens jordgubbsskörd :)
C214F06B-02FD-4A29-826F-B77675DE28EF.webp
 
Såg nu att mormor och morfars hus ligger ute för försäljning "på riktigt" hos fastighetsmäklaren. Så många fina minnen från den gården :heart Som jag badat i bäcken, plockat smultron i backen bakom vedboden och lekt häst på ängarna :laugh:Jättesorgligt att vi behöver släppa det men vi har inte möjlighet att ta hand om det. Nu saknar jag mina morföräldrar :cry:
 
Äter kakor och njuter av känslan av att ha haft en riktigt bra dag. Min ukrainska väninna som kom hit som flykting för två månader sedan är sedan idag anställd av företaget som jag jobbar för. Jag känner mig faktiskt väldigt stolt och nöjd med att ha ordnat detta, även om chefen inte var särskilt svårflörtad. Personen i fråga har nämligen EXAKT den sortens utbildning och erfarenhet som vi behövde, och när nu två av mina kollegor slutat under det senaste halvåret var det hög tid att anställa någon ny. Jag blev alldeles till mig när jag fick se hennes CV för några veckor sedan och det känns väldigt roligt att detta gick i lås. Hon är så oändligt tacksam och kom med en bukett blommor till mig idag som tack för hjälpen :love:

Utöver detta har dagen innehållit små ljusglimtar såsom ett oväntat gratulationskort från studenterna som bor mittemot oss, som vi typ aldrig pratar med men som i förbifarten fick höra att vi gift oss. Så himla gulligt av dem! Och för en halvtimme sedan kom ett bud med blommor och champagne som sambons kollega skickat helt på eget initiativ.

Jo, idag känns det nog som att den där världen är ganska god ändå, mitt bland allt det onda. :heart
 
Äter kakor och njuter av känslan av att ha haft en riktigt bra dag. Min ukrainska väninna som kom hit som flykting för två månader sedan är sedan idag anställd av företaget som jag jobbar för. Jag känner mig faktiskt väldigt stolt och nöjd med att ha ordnat detta, även om chefen inte var särskilt svårflörtad. Personen i fråga har nämligen EXAKT den sortens utbildning och erfarenhet som vi behövde, och när nu två av mina kollegor slutat under det senaste halvåret var det hög tid att anställa någon ny. Jag blev alldeles till mig när jag fick se hennes CV för några veckor sedan och det känns väldigt roligt att detta gick i lås. Hon är så oändligt tacksam och kom med en bukett blommor till mig idag som tack för hjälpen :love:

Utöver detta har dagen innehållit små ljusglimtar såsom ett oväntat gratulationskort från studenterna som bor mittemot oss, som vi typ aldrig pratar med men som i förbifarten fick höra att vi gift oss. Så himla gulligt av dem! Och för en halvtimme sedan kom ett bud med blommor och champagne som sambons kollega skickat helt på eget initiativ.

Jo, idag känns det nog som att den där världen är ganska god ändå, mitt bland allt det onda. :heart

Ibland är världen bra och vi ska se till att njuta av de där perfekta ögonblicken :heart
 
DET ÄR SVALT UTE!!!! :banana: :banana:
Jag gick precis en lite längre promenad med hundarna UTAN att svettas och det var så galet skönt! (förutom lite ångest då, men promenader är bra mot sådant :) )

Nu visar väderleksprognoserna förvisso mindre och mindre regn för varje gång jag kollar, men bara det håller sig till rimliga temperaturer imorgon så ska jag fira med en rejäl långpromenad. Typ ta med fika och bara vara ute större delen av dagen, förutsatt att vi inte blir så blöta att vi börjar frysa vill säga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 436
· Visningar
40 324
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 836
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
254
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp