Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan vara så att jag är lite designskadad även om saker inte är my cup of tea rakt av :angel::rofl:

Jag föredrar Orrefors Difference eller More :)

Edit: Och drömmer om Jamesse-glas till champagnen men har hittills landat i att jag hellre köper bubbel för pengarna...
Du har god smak ser jag! :)

Jag såg några snygga champagneglas i en affär när jag och dottern var i väg förra veckan, minns inte vad de heter eller så, men såg fina ut. Grejen är att jag dricker ju inte alkoholhaltigt så varken vinglas eller champagneglas gör sig nyttiga här, men jag såg dem och kände verkligen "wow" när jag såg dem, känslan bara for över mig på en gång!

Dottern i sin tur berättade för mig att hon tycker whiskeyglas är så vackra att se på... lugn i stormen tösabit, du är bara 15 år :D Men jag håller med henne, de var snygga, men inte ens dem hade passat in här till annat än att samla "damm" tyvärr.
 
Har precis ätit efterrätt..... Nyplockade smultron - en stor handfull - med vaniljglass. Mums - verkligen :) !

Jag ALSKAR smultron ... och ar jatte avundsjuk.
Nar jag till min overraskning hittade flera plantor i skogsbrynet nar vi bodde i Maryland plockade jag en handfull ... och blev SA besviken. De var inte alls sota och hade egentligen ingen smak ... men var helt klart smultron.

Och jag blev förtjust i besticken :D Villhövern vaknade!

Och jag ar kar i tallrikarna ... @tornblomma , vet du varifran tallrikarna kommer?
 
Du har god smak ser jag! :)

Jag såg några snygga champagneglas i en affär när jag och dottern var i väg förra veckan, minns inte vad de heter eller så, men såg fina ut. Grejen är att jag dricker ju inte alkoholhaltigt så varken vinglas eller champagneglas gör sig nyttiga här, men jag såg dem och kände verkligen "wow" när jag såg dem, känslan bara for över mig på en gång!

Dottern i sin tur berättade för mig att hon tycker whiskeyglas är så vackra att se på... lugn i stormen tösabit, du är bara 15 år :D Men jag håller med henne, de var snygga, men inte ens dem hade passat in här till annat än att samla "damm" tyvärr.
Ett tag hade jag vinglas som vardagsglas. Det funkar utmärkt att ha annat än vin i glaset med.
 
Du har god smak ser jag! :)

Jag såg några snygga champagneglas i en affär när jag och dottern var i väg förra veckan, minns inte vad de heter eller så, men såg fina ut. Grejen är att jag dricker ju inte alkoholhaltigt så varken vinglas eller champagneglas gör sig nyttiga här, men jag såg dem och kände verkligen "wow" när jag såg dem, känslan bara for över mig på en gång!

Dottern i sin tur berättade för mig att hon tycker whiskeyglas är så vackra att se på... lugn i stormen tösabit, du är bara 15 år :D Men jag håller med henne, de var snygga, men inte ens dem hade passat in här till annat än att samla "damm" tyvärr.
Jag har en liten bunt glas som är mera typ whiskyglas, jag dricker inte alls whisky men de var så snygga :D
 
Ett tag hade jag vinglas som vardagsglas. Det funkar utmärkt att ha annat än vin i glaset med.
Jo, jag vet....
Och jag dricker alkoholfri cider ur champagneglas.

Men jag dricker inte cider så ofta och tycker inte glasen passar till varken Loka, vatten, cola zero, juice eller mjölk. Det är rätt jobbiga glas med tanke på synen. En och annan gång när det dricks cider så absolut, men som vardagsglas tycker jag inte det passar mig som ser dåligt, de är inte stabila. Inte vinglas heller av samma anledning. Sedan kan ju andra göra som de tycker passar dem förstås. :)
 
Du verkar vara en evig källa till visdom :D Du vet inte var besticken finns att få tag på? :D om jag så småningom byter ut de jag har innebär det att jag har tre bestickset i mina gömmor, ett set till vardera barn när de flyttar hemifrån :)
Googlade lite pga nyfiken i en strut och råkade hitta denna tråd om franska bestick (av ev samma sort?) och på denna sida (sidan 19, inlägg #186) om du bläddrar ned halvvägs så finns det ett foto på väldigt liknande turkosa bestick.
De verkar ha varit ett ganska dyrt köp dock 😅

Tillägg: Kallas för Melron bestick i tråden ovan och Google ger en del resultat av de sökorden. Inklusive auktioner.

Edit2: Äh, de var inte likadana. De på fotot har ju inte prickar/nitar på handdelen.
 
Senast ändrad:
Visst ja. Nar vi var pa Lewis and Clark museet i South Dakota sa tog jag en bild pa en packlista de hade ... det ar alltsa sa har man packar for en lang trip. :D
IMG_3040.webp
 
@Enya Hittade även märket Laguiole som säljer bestick som ser lite likadana ut. Tyvärr inget set med bara turkost/blått vad jag kan se, men de har några set med regnbågens alla färger.
 
Morgonsamling på jobbet. Chefen kommer in, vänder sig till mina manliga kollegor.
"-Godmorgon herrskapet!"
Sedan vänder han sig till mig:
"-Och godmorgon.... damskapet?"
En kollega replikerar snabbt:
"-Vi brukar kalla henne för fanskapet!"

Bra start på dagen ändå :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 443
· Visningar
40 483
Senast: Malin_L
·
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 836
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
254
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp