Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Morgonsamling på jobbet. Chefen kommer in, vänder sig till mina manliga kollegor.
"-Godmorgon herrskapet!"
Sedan vänder han sig till mig:
"-Och godmorgon.... damskapet?"
En kollega replikerar snabbt:
"-Vi brukar kalla henne för fanskapet!"

Bra start på dagen ändå :laugh:

Dog er humorbefriade chef eller tänker han skicka alla de andra på uppförandekurs? :angel:
 
Morgonsamling på jobbet. Chefen kommer in, vänder sig till mina manliga kollegor.
"-Godmorgon herrskapet!"
Sedan vänder han sig till mig:
"-Och godmorgon.... damskapet?"
En kollega replikerar snabbt:
"-Vi brukar kalla henne för fanskapet!"

Bra start på dagen ändå :laugh:
Jag brukar tacka för komplimangen om chefen klumpar ihop oss och säger grabbar. :p

En av grabbarna brukar säga att jag är hybrid...
 
Nu har jag joggat 5 km eller mer varannan dag i ett och ett halvt år.
Jag är varken starkast eller snabbast och folk springer runstreak men jag är nöjd.
9ACC9E18-6014-4C00-A5D1-2BE2B8C58A53.webp
 
Googlade lite pga nyfiken i en strut och råkade hitta denna tråd om franska bestick (av ev samma sort?) och på denna sida (sidan 19, inlägg #186) om du bläddrar ned halvvägs så finns det ett foto på väldigt liknande turkosa bestick.
De verkar ha varit ett ganska dyrt köp dock 😅

Tillägg: Kallas för Melron bestick i tråden ovan och Google ger en del resultat av de sökorden. Inklusive auktioner.

Edit2: Äh, de var inte likadana. De på fotot har ju inte prickar/nitar på handdelen.
Känner igen de där besticken, är uppvuxen med röda liknande, men de kan inte ha varit något dyrt i min familj! :rofl:
 
Jag brukar tacka för komplimangen om chefen klumpar ihop oss och säger grabbar. :p

En av grabbarna brukar säga att jag är hybrid...
Själv skulle jag inte ta det som en komplimang att bli ihopklumpad med mina slaskiga kollegor :laugh::angel:
Är det inte slöseri med tid ;)
Har man inga ledarskapstalanger vet jag inte om alla ledarskapskurser i världen hjälper
Helt sant. Hopplöst fall. Pengarna i sjön.
Men då är han åtminstone ur vägen så att jag slipper honom här :angel: Om så bara för en kort stund!

Egentligen inte men de är ju göteborgare och de har sitt egna språk där... :cautious:

@Zinfernia :p
Vill du att jag drar mina bästa göteborgsskämt? :D
 
Jag syr och syr och syr. Nu är det paus för vätskeintag.

Av någon anledning kom jag satt tänka på mellanstadiet, för sisådär hundra år sen, när alla skulle skriva något snällt om en klasskompis. Jag fick ett oengagerat "sthu är en duktig flicka, hon kan både sy och sticka". På den tiden kunde jag varken eller.. Jag kommer ihåg att jag blev väldigt ledsen, hade sett fram emot att få höra nåt positivt. Jag var ganska utstött större delen av skolgången.

Vet inte varför jag kom att tänka på det.
Nu är jag i varje fall en jävel på att sy, men sticka är det värre med :angel:
 
Har varit en musikalisk morgon. Först har jag lyssnat på en granne som sjungit. Tyvärr dämpar vägg/golv lite för mycket så kunde bara urskilja litegrann vad hon sjöng. Men det jag hörde :love:

Sen var det någon som trummade på väggen i väntan på att bli insläppt i tvättstugan. (Taggar med tidbokning.)
Det hela avslutades sen med lite visslingar i trappan.

Nu är det helt tyst så har ingen anledning att inte gå upp ur sängen längre.
Magen börjar småkurra så är väl bäst och äta lite frukost. :angel::D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 442
· Visningar
40 483
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 836
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
254
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp