Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inget regn här än, men 22 grader utomhus, 25 inne och molnigt så helt klart mer uthärdbart än i går. Egentligen värdelöst väder, inge regn vilket vi behöver men inte heller torkväder för höt vilket vi också behöver. Men temperaturmässigt gillar jag det. Försöker komma igång att städa men det går segt senaste dagarna har jag skyllt på värmen, vad ska jag skylla på idag?
 
Är på G att plantera om lite blommor så att de får bo lite större och blir finare. Behöver lite större krukor dock så ska se vad jag har i gömmorna! Jag tror gullrankan jag fick i en flaska med vatten i födelsedagspresent av min syster nu har fått rötter så den behöver ju också en stor kruka. Och plats att bo på. Nu är det svalt ju så skönt att kunna och orka göra något!
 
Sol och värme!
Jag har anlänt favoritstranden och här tänker jag stanna länge.
B793D834-C410-4A9B-BE4B-12C66246F694.webp
 
Idag kommer ponnyns förra ägare och hälsar på, ska bli spännande att se. Han har ju förändrats väldigt mycket (åt det bra hållet), nu går det liksom att rida ponnyn och inte bara styra runt och hoppas på det bästa. Han står även still vid uppsittning och kan stå kvar en stund utan att hoppa runt eller så. Är nöjd med den utvecklingen :)

Ser dock ännu mer fram emot helgen, då ska vi hälsa på islänningen :bump:
 
Kämpar för att få det svalt inomhus. Har nu kompostgaller i fönstret för att hundarna inte ska få dumma idéer.
Visa bifogad fil 94000
Jag kör också på galler. Fick in en hund i dagarna som hoppat ut genom ett fönster några våningar upp. Det är fruktansvärt hur många fallolyckor det blir så fort det är varmt och folk vädrar. Vanligast med katter såklart…😢 Det går sällan bra.
 
Kört häst, duschat hästen som löddra av svett 🤪 Ändå "bara" 22 grader men i för sig han har satt i sig massa gräs sista veckan under sin semester. Han svettas alltid floder då.
Mockat hagar och nu sitter jag på min favorit stubbe i skuggan och dricker vatten innan det är dags att ta tag i själva stallet. Måste rulla in vagnen med.
 
Helvetet hade precis slagit mig ner i schäslongen för frukost när jag insåg att jag skulle vara hos frissan 12.30 (klockan var 12.15 😅) Fick lämna frukosten, har nu dragit kammen genom håret nu, kletat på läppstift och är på väg!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 450
· Visningar
40 675
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 836
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
254
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp