Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Morgonens Kalcipos var en tuggis=äcklig smak=89 kvar bara att stå ut med innan jag kan hämta ut nästa burk och be om den varianten jag hade förra gången..... Kvällens Kalcipos var att svälja och den fastnade på vägen och fick då hjälp med mycket att dricka för att kana ner i magen ordentligt. Jisses, jag ger det veckan ut sedan får jag fundera på om jag ska stå ut med att ta 180 sväljtabletter eller välja att ställa dem åt sidan för enbart tuggisarna. Hur mycket ska jag plåga mig liksom?

Annars har jag handlat lite hundmat och hundkex och en förstås en hundleksak, och så midsommarmat, en vän hjälpte mig så jag slapp släpa på allt på ryggen som vanligt. De hade inte färskpotatis dock så det tar jag en annan dag, och så jordgubbar förstås. Och så slog vi gång mitt begagnade kylskåp, som fått en liten reparation och genomgång, så återstår att se OM elsystemet pallar trycket eller om någon propp går inom nån timme och om det fungerar felfritt. Än så länge är jag nöjd och glad! Kulskåpet, sådant hellångt, fick jag gratis, inte toppskick och inte rent, men fungerande och jag rengjorde det, har slösat en hel del grönsåpa och sedan har det stått med citron i omgångar och öppet för att vädra, sedan också reparerats lite så det blev ännu bättre, svårt att vara annat än nöjd så här lagom till midsommar när min ena syster med sällskap och två barn kommer på middag och kylen kommer fyllas med mat :)

Kvällen avrundades med pizza, mycket trevligt och gott, för min del är det många måltider kvar på en hel pizza, lite skämtsam så är min operation kanske inte bara negativ liksom :D
 
Har betat unghästarna en timme vardera för hand i kväll medan farbror Z boxvilar sig i form från fucking skitfång. Viss förbättring av det lilla man ser i boxen i alla fall. Kämpa, bästa Z! Vi ska ha många år till du och jag. ❤️

Nu sitter jag på verandan med två kycklingar på axeln/i nacken/halvt på väg in i örat och känner mig som ett motiv i @tornblomma s målningar (enbart pga kycklingarna då alltså, inte för att jag personligen är ett idealiskt motiv :laugh: )
 
Blev klar med akvarium städ nu
Är helsvettig...
Funderar på om jag ska behöva söka för det?
Har visserligen hormon plåster pga övergång till tantåldern. Men jag tycker att de inte hjälper längre
 
Precis pratat klart med yngsta lillasystern, hon kommer på torsdag och stannar över helgen :laugh: jag har sovit nästan hela kvällen tills hon ringde :o men är man trött så är man. Ska gå och lägga mig, vore bra hinna till odlingslotten innan jobbet imorgon men annars får jag ta det efter jobbet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 215
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 079
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 794
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 254
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp